MINISTARSTVO POTVRDILO Uber, Cammeo i Eko taxi uz ostale dubrovačke prijevoznike jednako mogu koristiti stajališta, evo obrazloženja

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović
Dubrovnik i ovu turističku sezonu može očekivati veliki broj taksi vozila na svojim prometnicama što je i logično budući da je Vlada zakonom liberalizirala tržište te veliki broj firmi koje obavljaju autotaksi prijevoz šire svoje usluge tamo gdje je velika potražnja.

Stupanjem na snagu novog Zakona o cestovnom prometu zasigurno je došlo do brojnih promjena prvenstveno u vidu smanjenja cijene prijevoza što korisnicima odgovara pa imaju mogućnost birati čije će usluge koristiti. Tako u Dubrovniku posluju, osim lokalnih taksi udruženja, Eko taxi, Uber i Taxi Cammeo koji se trude ponuditi najbolju uslugu za niže cijene.

No, u Gradu se najviše spominju negativnosti liberalizacije u kontekstu stvaranja gužvi na prometnicama, a osim toga posebno su aktualna i pitanja oko taksi stajališta što nerijetko izaziva sukobe kod vozača jer se zakon tumači na razne načine.

UDRUGA GRAĐANA KAO KORISNICI STAJALIŠTA NA PILAMA I PLOČAMA

Zbog toga Grad Dubrovnik, kako saznaje Dubrovački dnevnik, planira na poseban način regulirati pitanje taksi stajališta. Naime, prema informacijama s kojim raspolažemo iz povjerljivih izvora, dubrovački taksisti spremaju se su osnovati udrugu građana kojoj bi Grad dao pravo da koriste taksi stajalište na Pilama i Pločama. Riječ je o svojevrsnom pogodovanju, i činjenju nekih taksista 'jednakijima' što je nije u skladu sa zakonom koji je striktan po ovoj odredbi.

Pitali smo Ministarstva mora, prometa i infrastrukture konkretna pitanja vezana uz detalje o korištenju taksi stajališta.

Mogu li svi autotaksi prijevoznici sa izdanim dozvolama za obavljanje autotaksi prijevoza na području jedinice lokalne samouprave pod jednakim uvjetima koristiti autotaksi stajališta iz Ministarstva su odgovorili kako "svi autotaksi prijevoznici koji imaju važeće licencije i dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza na području određene jedinice lokalne samouprave imaju pravo pod jednakim uvjetima koristiti autotaksi stajališta na području te jedinice lokalne samouprave".

Na pitanje mogu li se činiti razlike od strane jedinice lokalne samuprave u pogledu korištenja autotaksi stajališta između autotaksi prijevoznika s prethodno izdanim dozvolama po starom zakonu i autotaksi prijevoznika po novom zakonu iz Ministarstva su bili jasni.

"Jedinice lokalne samouprave u pogledu korištenja autotaksi stajališta, nemaju pravo različito postupati prema autotaksi prijevoznicima koji su ishodili dozvole prema ranije važećem Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu i onih koji su dozvole ishodili prema sada važećem Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu NN 41/ 18," naveli su.

NAČIN KORIŠTENJA TAKSI STAJALIŠTA

Kada su u pitanju posebne dozvole za korištenje autotaksi stajališta te posebno naplaćivanje istih zakonom je propisano, naveli su iz Ministarstva, da jedinica lokalne samouprave, mogu donijeti propis kojim utvrđuju lokacije i opremljenost autotaksi stajališta, način njihova korištenja, kao i visinu naknade za izdavanje dozvola, pri čemu se pod dozvolama i naknadama za izdavanje dozvola podrazumijevaju dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza na području te jedinice lokalne samouprave, a ne dozvole za korištenje stajališta.

"Budući su autotaksi stajališta u pravilu javne površine, odnosno objekti namijenjeni obavljanju javnog prijevoza putnika mišljenja smo da se njihovo korištenje se ne bi trebalo naplaćivati," naveli su.

Što podrazumijeva "način korištenja autotaksi stajališta" i što bi se eventualno moglo odrediti propisom jedinice lokalne samouprave po pitanju načina korištenja autotaksi stajališta odgovor je kako se "pod pojmom korištenje autotaksi stajališta može se podrazumijevati koliko vozila može istovremeno biti na određenom stajalištu, da li se uopće vozila smiju zadržavati na stajalištu i ako da koliko vremenski se mogu zadržavati, redoslijed dolaska i slično."

Pitali smo i Grad Dubrovnik kako će urediti način korištenja taksi stajališta budući da se ubrzo očekuju gužve, a među taksistima tijekom sezone rastu tenzije.

"Grad Dubrovnik svoja taksi stajališta sukladno zakonskim okvirima mora dati na korištenja svima koji imaju dozvolu za izvršavanje taksi djelatnosti na području Grada Dubrovnika. Jedinice lokalne samouprave ne mogu stvarati 'jednakije' taksiste," naveli su u odgovoru te dodali kako će "Grad Dubrovnik poštujući lokalna udruženja pronaći način kroz neke druge modele osigurati određene pozicije za stajališta lokalnim autotaksi prijevoznicima".

"LOKALNI PRIJEVOZNICI" IZNAD DRUGIH

Što Grad Dubrovnik smatra pod terminima "lokalna udruženja" i "lokalni autotaksi prijevoznici" za koje su naveli kako će im se osigurati određene pozicije, jesu li to prijevoznici sa sjedištem u Dubrovniku ili pak oni kojima je Grad, odnosno Ministarstvo, u ime Grada, izdalo dozvole, pitanja su na koja nije stigao odgovor do zaključenja ovog napisa.

Budući da svatko tumači propise kako mu odgovara, jedini način suzbijanja potencijalnih sukoba između taksista je primjena važećeg zakona. Na odgovornima iz upravnih odjela je da postupaju sukladno važećim zakonima s ciljem izbjegavanja kaosa na ionako skučenim dubrovačkim prometnicama.

Upitno je u slučaju navedenog potencijalnog davanja određenih taksi stajališta "lokalnim taksi udruženjima" radi li se o pogodovanju istima budući je Grad Dubrovnik bio jasan kako ne može stvarati 'jednakije' taksiste od drugih, a u slučaju davanjem određenih taksi stajališta "lokalnim taksi udruženjima" napravilo bi se sve suprotno navedenom u dopisu iz Grada, a i prekršio zakon koji je propisalo Ministarstvo.

Popularni Članci