Uskoro ćemo oko Grada uz restrikcije i propusnice, manjim gužvama nadaju se i žurne službe: „Sada je sve na improvizaciji i snalažljivosti vozača!“ 

Autor: Petra Srebrović Autori fotografija: Grgo Jelavić/PIXSELL
Promet oko Grada zauvijek bi se trebao promijeniti nakon što je u Zakon o prometu i sigurnosti na cestama, na inicijativu dubrovačkog gradonačelnika Mata Frankovića, omogućeno uvođenje tzv. zona posebnog prometnog režima. Jedna takva bit će uvedena i u Dubrovniku, u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada.

Promet oko Grada ogroman je problem u Dubrovniku već dugo. Kompleksna je to tema koja je zahtijevala godine promišljanja i iznalaženja rješenja koja bi poboljšala postojeću situaciju. Hoće li nova Odluka o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila oko Grada biti to rješenje koje će konačno riješiti problem ogromnih gužvi na uskim ulicama od Zagrebačke do Ulice branitelja Dubrovnika, tek će se vidjeti po njenoj implementaciji koja bi trebala uslijediti 1. rujna.  

Oko Grada svakodnevno cirkulira tisuće unajmljenih automobila koje voze turisti, autobusa, taksi vozila, vozila građana povijesne jezgre, ljudi koji rade u Gradu... Svi oni, uskoro neće moći na jednak način prolaziti ovim dijelom, odnosno postojat će različite restrikcije ovisno o kategoriji vozila i osoba, što pravnih što fizičkih.  

UVODE SE PROPUSNICE 
Oko Grada će se voziti s propusnicama, a sve će biti regulirano kroz sustav tehničkog uređenja prometa putem elektroničkih sustava i video nadzora te informacijskom strukturom, a prometni sustav bi se trebao primjenjivati u razdoblju od 1. ožujka do 30. studenog, s iznimkom prve godine kada bi to ipak bila testna faza. Propusnice se definiraju bojom, a svaka nosi specifičnosti koje se odnose na regulirane korisnike.  

CRVENA OZNAKA – Oznaka za osobe/vozila koja u pravilu nemaju pravo ulaza, prometovanja i izlaza iz područja užeg središta Grada Dubrovnika, odnosi se to na vozila bez propusnica.  

ZELENA PROPUSNICA – Osobe/vozila koji imaju pravo ulaza, prometovanja i izlaza iz područja užeg središta Grada Dubrovnika jer se na iste odnosi izuzeće. Riječ je uglavnom o vozilima žurnih službi, dostavnih službi, Libertasa, Sanitata i slično.  

PLAVA PROPUSNICA – Vozila s propusnicom čiji vlasnici, odnosno ovlašteni korisnici, žive na užem području Grada duže od jedne godine (a uže središte Grada se u smislu ove Odluke smatra dio zone prometa oko Grada, odnosno gradskih kotareva Grad, Pile – Kono, Ploče iza Grada, ili jednostavnije od Zagrebačke ulice prema Zlatnom potoku i do Boninova). Oni mogu nesmetano i bez restrikcija prometovati zonom posebnog prometnog režima.  

ŽUTA PROPUSNICA – Odnosi se na vozila čiji vlasnici (fizičke osobe) imaju osiguran parking za vozilo, bilo da je to PPK (povlaštena parkirna karta), plaćen i rezerviran parking na Žičari ili Pilama ili vlastito parking mjesto/garaža. 

SMEĐA PROPUSNICA – Odnosi se na pravne, fizičke osobe – obrtnike koji imaju PPK (dodajmo kako prema odredbama Sanitata prijevoznici ne mogu dobiti PPK) ili unaprijed plaćen i rezerviran parking na Žičari, Pilama ili vlastiti parking/garažu. U ovu skupinu spadaju i taksisti iz Zračne luke Dubrovnik, oni s dozvolom ulaska u Luku Dubrovnik, oni koji su zakupili parking stajališta po gradu...

Promet oko Grada promijenit će tako puno toga za građane, turiste i poduzetnike, ali promijenit će puno toga, nadaju se u pozitivnom smjeru, za žurne službe.  

KRILANOVIĆ: U SRCU SMO GUŽVE I JEDINI PROBLEM DUBROVAČKIH VATROGASACA JE PROMET 
Zapovjednik JVP Dubrovački vatrogasci, Stjepko Krilanović naglašava kako pozdravlja svaku inicijativu koja za cilj ima smanjiti prometni kaos koji se u sezoni događa oko Grada. Razumljivo je to kada znamo kako se postaja vatrogasaca nalazi na Buži.   

„Mi smo zapravo u srcu gužve i svaka inicijativa koja će poboljšati ovu situaciju je nama jako dobra. Ako bude manje gužve Zagrebačkom ulicom pa preko Pila i Ulicom branitelja Dubrovnika, imat ćemo bolju komunikaciju prema ostalim dijelovima grada. Mi sada željno iščekujemo kako će se na kraju pokazati ova inicijativa gradonačelnika. U svakom slučaju, jedan od najvećih problema nas kao vatrogasaca nisu ni ljudi ni oprema, nego pozicija na kojoj se nalazimo. U budućnosti, prema našim procjenama ugroženosti od požara, mi i dalje ostajemo tu, ali se nadamo kako ćemo, prema novom GUP-u, biti izmješteni na područje Ilijine glavice, odnosno na magistralu. Onda bismo obuhvaćali sav dio grada s te postaje, a na Buži bi ostala ispostava koja bi brinula o Gradu do Zlatnog potoka“, iznosi Krilanović.  

Iako su vatrogasci neophodni u neposrednoj blizini gradske jezgre, neophodno je i da iz svoje postaje imaju brzu i jednostavnu komunikaciju prema drugim dijelovima grada. A kako se sezona u Dubrovniku neprestano produžuje, čemu svjedočimo i ove godine kada su gužve u travnju bile kao nekada prije u lipnju, to znači i kako se vrijeme u godini kada su oko Grada gužve - produžuje.  

Iako građani kada čuju ili uoče sirene reagiraju odgovorno i pokušavaju stvoriti koridor, nekada je to zaista zahtjevno i gotovo nemoguće u uvjetima tog dijela grada. Ipak, usprkos svim tim izazovima, vrijeme odaziva Dubrovačkih vatrogasaca na intervencije može biti pohvalno.  

„Vrlo je teško to Zagrebačkom ulicom, na par mjesta imamo mogućnost obilaska gužve ili na autobusnim stanicama, ali u špici sezone i to bude zauzeto zaustavljanjima. Na dijelu Iza grada i oko Minčete se čak i penjemo na trotoar ako se uvjerimo kako nema pješaka i da je to sigurno. Na kraju je sve to improvizacija. Zbog tih situacija je svako rasterećenje ovog dijela grada za nas značajno jer bi poboljšalo i intervencije“, zaključuje Krilanović.  

LULIĆ: SREĆA JE ŠTO MOŽEMO NIZ BONINOVO, ALI TO NIJE UVIJEK RJEŠENJE  
Ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije Luka Lulić ističe kako se posljednjih dana događa i da se pola sata čeka u kolonama oko Grada, ali u tom slučaju hitna ima mogućnost korištenja alternativnog pravca preko Čingrije niz Boninovo, kuda voze autobusi Libertasa.  

„Promet je veliki problem, ali su naši vozači toliko snalažljivi da čovjek ne može vjerovati kako oni uspiju prolaziti kroz kolone. Kada imamo intervenciju u Gradu, ogromna je gužva kako u prometu oko Grada, tako i u samom Gradu. Iz gradskog kotara su nam zato predlagali manje automobile ili motore, ali ne bi ni to pomoglo jer problem nije niti u konopu niti u širini ulaza, jednostavno je veliki broj ljudi na postojeći kapacitet“, iznosi  Lulić i dodaje kako bi se više trebalo razmišljati o situacijama koje mogu zaista biti veliki problem, poput potreba za hitnom evakuacijom i slično. 

„Nadamo se kako će nam ova odluka pomoći u intervencijama kroz smanjenje gužvi. Ne znam hoće li se to dogoditi ove godine, odnosno hoće li se uspjeti implementirati i provesti, ali mora se nešto poduzeti jer nema smisla niti civilima čekati dva sata u gužvama, a kamoli interventnim službama“, zaključio je Lulić.  

POLICIJA: I DALJE ĆEMO REGULIRATI PROMET PO POTREBI, ALI GUŽVI ĆE BITI MANJE 
Iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske su naglasili kako su izdali suglasnost Gradu Dubrovniku na prijedlog Odluke o novom prometovanju oko Grada. 

 

„Policija svakodnevno postupa temeljem policijskih ovlasti, procjene i prioriteta, te ostvaruje suradnju s prometnim redarstvom Grada Dubrovnika, radeći na ubrzanju i većoj protočnosti prometa na svim gradskim prometnicama, pa tako i u Zagrebačkoj ulici i Ulici branitelja Dubrovnika, uključujući i šire područje Pila“, navode iz policije i dodaju kako su „mišljenja da će ograničenje prometa temeljem donesene Odluke doprinijeti manjem intenzitetu prometa  u navedenim ulicama, te smanjenju prometnih gužvi na području Pila“.  

Ipak, to ne znači da policajci neće i dalje po potrebi regulirati promet na Ilijinoj glavici i Pilama, u trenucima najvećih gužvi.  

„Policija će i dalje, posebno tijekom turističke sezone i očekivanih gužvi na gradskim prometnicama, raditi na protočnosti i usmjeravanju prometa, pri čemu će kao i dosad surađivati sa svim relevantnim čimbenicima Grada Dubrovnika nadležnim za promet“, zaključili su iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske.  

Popularni Članci