DRUŽILI SE DUBROVAČKI I AMERIČKI STUDENTI Prezentirali rad na aplikaciji na kojoj dugo rade

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Studenti DePaul Sveučilišta (Collegeof Liberal Arts and Social Sciences, Department of Political Science), Chicago, SAD, i njihov profesor dr. sc. Richard Farkas, eminentni američki politolog, boravili su na Odjelu za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku od 14. do 21. lipnja.

U radnom dijelu programa, američki su studenti prezentirali svoj rad na edukativnoj aplikaciji na kojoj, u suradnji s dubrovačkim studentima i s prof. dr. sc. Perom Maldinijem, rade već više od godine dana. Dubrovački studenti testirali su alfa verziju i dali svoje primjedbe i savjete. Inače, aplikacija je koncipirana kao simulacija političkog procesa i političkog odlučivanja u realnim uvjetima demokratskoga političkog sustava. Namijenjena je, prije svega, srednjoškolcima koji na taj način mogu učiti o političkoj zbilji i političkom djelovanju u demokraciji te razumijevanju i prihvaćanju demokratskih vrijednosti.  Rad na aplikaciji potrajat će još nekoliko mjeseci, a planira se učiniti dostupnom i američkim i hrvatskim srednjoškolcima tijekom obrazovnog sustava. Američkim studentima organiziran je i popratni program, od razgledanja kulturnih znamenitosti Grada do izleta u okolicu Dubrovnika. Američki studenti i njihovi dubrovački kolege, na poziv gradonačelnika Mata Frankovića, posjetili su i gradsku upravu, gdje im je dobrodošlicu izrazio predsjednik Gradskog vijeća mr. sc. Marko Potrebica, naglasivši važnost ovakve suradnje te iskazavši potporu Grada aktivnostima Sveučilišta.  

Inače, suradnja dvaju sveučilišta traje već više godina, i to na dva već dovršena projekta te na ovom trećem, koji je upravo u tijeku. Prvi projekt Promoting and Supporting Civic and Political Education (2012. - 2013.) obuhvatio je suradnju dvaju institucija na planu promidžbe građanskog odgoja u kurikulumima hrvatskih visokoškolskih institucija. Drugi je bio projekt Global Learning Experience: Debate on Democracy – Political Participation and Political Competence (2014. - 2016.), realiziran u dvije faze koje obuhvaćaju pripremu i provedbu istraživanja političke kompetencije i političke participacije u hrvatskom i američkom društvu u komparativnoj perspektivi te organizaciju više tematskih debata temeljenih na rezultatima istraživanja. Ovaj projekt uključio je i studente obaju institucija koji su sudjelovali u nizu zajedničkih debata (vođenih telekonferencijskom vezom), studijski boravak u SAD-u (skupine studenata i jednog profesora), sudjelovanje u dijelu nastave na Department ofPoliticalScience, jedno pozvano predavanje i razmjenu iskustava u izvedbi nastave politoloških kolegija.

Treći projekt, HI-Civics Project – "Zoonpoliticon" Application započet je prošle godine i to primarno na izradbi spomenute edukativne aplikacije u području građanskog (političkog) obrazovanja mladih srednjoškolaca. 

Popularni Članci