GRAĐANIN PAMETNIJI OD KOMUNALACA: Besplatan savjet zlata vrijedi

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Problem prometa u kretanju i mirovanju je jedna od rak rana Dubrovnika. A kako je riješiti, izgleda zna jedan od građana, koji je na redakcijski mail Dubrovačkog dnevnika poslao svoju soluciju problema. Objavu prenosimo u cijelosti.

Sami ste upoznati s činjenicom da su projekti na tri strateške točke u Gradu u različitim fazama pripreme/izrade.

Te tri točke su: 

1. Luka Gruz (novi terminal i koncesija na 30 i kusur godina) 

2. Centar iza Grada (koliko sam upoznat, ideja ide dalje)

3. Hotel Belvedere (kupljen, čeka obnovu)

Kako prostorni planovi Grada Dubrovnika (GUP, UPU-ovi i DPU-ovi) a koji se odnose na sve navedene lokacije predviđaju garaže za vise stotina automobila i sve ostale prateće sadržaje (koncertna dvorana, trgovački centri, akvarij sa stanicom žicare , ugostiteljski objekti, itd.) idealna je prilika za dodati još jednu poveznicu sve tri lokacije.

Onu podzemnu, u vidu metroa s dvije cijevi i dvije kompozicije sa kapacitetom prilagodljivim po potrebi (200, 300 ili vise putnika) sa samo tri stanice. Luka Gruz, kao zapadni ulaz u Grad, prvenstveno za cruiser goste tako za autobuse i automobile na taj način bi postala mjesto parkinga (700-800 parkinga za automobile i autobusni kolodvor) i " pjeskaškog " ulaza u Grad i mjesto prodaje DU-card kartice s kojom bi ovisno o paketu plaćenih usluga turist imao već planiran obilazak gradskih znamenitosti. i svih ostalih sadržaja.

Centar uz Grada u sklopu kojega bi bili svi spominjani sadržaji kao i u Luci (700-800 parking mjesta, itd) i iz kojega bi se s nakon kupnje DU-carda s vrha išlo na žičaru ili s najdonje etaže pješački ulazilo izravno u Grad kroz neku od palaca (recimo kroz prostor sadašnje Dubrovačke banke). Ne treba ni spominjati sto bi to značilo za stanovnike Grada.

Hotel Belvedere kao istočni ulaz u grad s također predvidjelo podzemnom garažom od 700-800 mjesta za automobile i autobuse, koncertna dvorana itd. Najvažniji dio koji bi se tu izgradio je nova riva ( istočno od hotela jer je kruzerima tamo i mjesto, nemaju sto tražit izmelju Ploča i Lokruma) za prihvat tendera koji trenutno prebacuju goste s kruzera u Porat i doslovno ga razvaljuju te prave užasnu gužvu . Također postaje mjesto za prodaju DU-card kartice.

Na ovaj način , NEMA stranim automobilima mjesta u Gradu (osim onih koji idu u privatni smještaj s OSIGURANIM parkingom, nema autobusa i sto je najvažnije , NEMA transfera taxistima , kombijima i autobusima. Ukratko rečeno , NEMA gužve ! Kome je ovo u interesu? SVIMA. I Gradu i koncesionarima-vlasnicima sve tri lokacije jer ce dio od prodaje turističke kartice biti i njihova zarada. Da ne spominjem potrošnju na te tri lokacije a koje nisu plaćene DU-card-om Tko ce ovo platiti? Uz moderne tehnologije izgradnje tunela (izguglajte pojam TBM - Tunnel Boring Machine) ovo uopće ne bi bio zahtjevan projekt. Na priču o trusnom području ć u se samo nasmijati i pustiti šarlatanima da o tome vode rasprave i pišu peticije ili organiziraju referendume. čak ni za to nisu sposobni.

O ovoj tehnologiji znam i vise nego dovoljno da mogu odgovoriti na svako njihovo (ne)suvislo pitanje. Nadajmo se da se prilikom busenja od Kantafiga do Sv.Jakova neće otkriti kakva nova Postojna ili Vilina spilja... Kako nije riječ o velikoj dionici (cca 3-4 km tunela) i kako se navedene tri lokacije tek trebaju izgraditi, trošak izgradnje tunela jest velik ali se vrlo brzo može isplatiti, pogotovo ako ce se podijeliti na tri investitora i Grad kao četvrti ukoliko se ž eli uključiti u cijelu priču a mislim da bi sam po sebi od ovoga imao najviše koristi. Na koncu, zašto sve ovo ne bi i investirao u vlastitom aranžmanu uz partnerstvo s vlasnicima/koncesionarima navedenih "stanica"?

Moram istaknuti da nemam nikakve veze s DU-card-om već samo smatram da je ista izvrsna ideja i da je proizvod s ogromnim potencijalom koji tek treba iskoristiti za sto je ovaj projekt idealna prilika. Na koncu, ova ideja bi donijela ogromne uštede, svela zagađenje Grada bukom i ispusnim plinovima na minimum, praktično svela gužve u prometu na minimum ( jer automobili i autobusi osim domicilnih ne bi imali sto tražiti od Kantafiga do Sv.Jakova) i osigurala nova radna mjesta.

Naravno da je metro tunele moguće iskoristiti i nadovezati na temu o kojoj ste upravo jutros objavili članak . Na kraju moram istaknuti da je ovo razmišljanje potaknuto idejom jednog našeg sugrađanina prije par desetljeća koji je predlagao isto samo na potezu od Gruža do Brsalja kao alternativu javnom gradskom prijevozu i bez ikakvih dodatnih sadržaja .

Popularni Članci