MARKO POTREBICA PROTIV HDZ-a Moguće je i da se takav scenarij dogodi u vezi terminala u Gružu

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Bitka oko putničkog terminala u Gružu daleko je od završetka, a borba se sve više zahuktava

Novo Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik u sastavu: predsjednik Kristijan Pavić, Marko Potrebica, Jelka Musladin, Baldo Tomašević, Sven Jesenković, Božo Memed i Andro Vlahušić jučer je donijelo odluku o ponovnom ukidanju koncesijskog predugovora u vezi putničkog terminala u Gružu potvrdivši tako odluku prošlog saziva Upravnog vijeća, koja je donesena u srpnju prošle godine.

Podsjetimo, Upravno vijeće je (sada i) tada raskinulo koncesijski predugovor s tvrtkom Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI), jer je koncesionar tekst ugovora poslao nakon isteka roka. Na tu se odluku prošlog Upravnog vijeća, koncesionar žalio Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, koji je žalbu djelomično usvojio. Pitali smo člana Upravnog vijeća Boža Memeda da nam kaže kakva je daljnja procedura u ovom slučaju.

-Koncesionar će se vjerojatno ponovo žaliti Ministarstvu, iako ne znam na temelju čega, jer nigdje u predugovoru nije pisalo da postoji mogućnost žalbe na ovaj način. Mogu i pokrenuti arbitražu. Bez obzira na to, oni će se vjerojatno opet žaliti na ovu novu odluku Upravnog vijeća. Valja kazati da smo mi mogli dignuti upravnu tužbu na ovaj slučaj, ali nismo, jer bi se na taj način cijeli slučaj znatno vremenski otegnuo – kazao nam je Memed.

Prošli put kada se koncesionar žalio, dužnost ministra (tada tehničke Vlade) obnašao je Oleg Butković, koji je i danas službeni ministar, a odluku o poništenju odluke prošlog saziva Upravnog vijeća potpisao je zaposlenik Ministarstva Siniša Prnjak.

Raščlanjujući navode iz DICPI-jeve žalbe, Prnjak u rješenju Ministarstva naveo kako imaju dopis tadašnjeg ravnatelja Lučke uprave, Antuna Asića, po kojem je DICPI izjavu o suglasnosti na tekst ugovora o koncesiji dostavio 14. srpnja elektroničkom poštom, dakle unutar dogovorenog roka. Inače, predugovorom je određeno kako se informacije između dviju strana mogu razmjenjivati neposredno, faksom ili preporučenom poštom. Ministarstvo je na kraju zaključilo kako je Upravno vijeće odluke o prekidu predugovora donijelo na temelju pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja te time izglednog koncesionara vratilo u igru za 40-godišnju koncesiju u Gružu.

Pitamo Memeda hoće li Ministarstvo ovog puta opet stati na stranu koncesionara ili ipak Upravnog vijeća.

-Ne mogu ja to iz ovog kuta komentirati, ali mislim da je i lokalna politika u ovom slučaju sasvim jasna. Ovakva investicija od samog početka ne valja, i mi smo opet poslali jasnu poruku. Po mom mišljenju, ako koncesionar uloži žalbu, Ministarstvo je treba odbaciti, ali vidjet ćemo što će se dogoditi – istaknuo je Memed.

Krajnji rok za potpisivanje koncesijskog ugovora s tvrtkom DICPI je jesen ove godine.

Bit će zanimljivo vidjeti hoće li resorno Ministarstvo, koje je pod kontrolom HDZ-a opet stati na stranu koncesionara, jer ako se to dogodi, to bi značilo da je nacionalni HDZ, u slučaju terminala Gruž, protiv lokalnog HDZ-a, jer je Marko Potrebica, kao član Upravnog vijeća, jasno rekao da je protiv ovakve investicije, te je glasao za raskidanje predugovora. A opet ako ovoga puta ne prihvate žalbu koncesionara, to bi značilo da su sami sebi skočili u usta. Kako to da su prošli put prihvatili, a ovoga puta neće, iako je odluka skoro ista (naravno, uvijek se je moguće opravdati na birokracijske finese). Kako god bilo, možemo samo čestitati Potrebici, koji je prema našem mišljenju, zauzeo ispravan stav i nadamo se da zbog toga neće imati pritisaka od strane nacionalnog HDZ-a. Treba također reći da je ovaj projekt dodjele koncesije za putnički terminal u Gružu započela Milanovićeva Vlada, a čitavu proceduru dugo je vodila zaposlenica Ministarstva i bivša članica Upravnog vijeća Nina Perko.

Ministru Butkoviću, s druge strane, sigurno nimalo neće biti lako zauzeti stranu, jer ne sumnjamo da je i do sada bio izložen raznim pritiscima i lobijima. Radi se o velikom biznisu, gdje bi se koncesionaru smiješila lijepa zarada, iako Memed i brojni drugi tvrde da bi putnički terminal u Gružu trebao graditi Grad Dubrovnik sa svojim tvrtkama na korist svojim građanima.

Za sada su brojni Dubrovčani protiv ovog projekta, uključujući mnoge političare, ali uz odluku resornog Ministarstva pod kontrolom HDZ-a, ostaje otvoreno pitanje i tko će pobijediti na dubrovačkim lokalnim izborima, te kakav će stav zauzeti u slučaju putničkog terminala u Gružu.

Odgovor ćemo dobiti u sljedećim mjesecima.

 Maro Marušić

 VEZANE VIJESTI:

NOVA VELIKA AFERA POTRESA GRAD Evo kako je lijepo mogao izgledati terminal u Gružu, a gradit će se sterilna zgrada (FOTO)

MEMED O GRUŠKOM TERMINALU 'Sve je to kriminal. Investitori će zarađivati, a Lučka uprava nagrabusiti'

AFERA GRUŠKI TERMINAL Hrvatska komora arhitekata traži izbacivanje prvonagrađenog rada i poništenje natječaja

NEVJEROJATNA NETRANSPARENTNOST Zauvijek mijenjaju izgled Dubrovnika, a sve je obavijeno velom tajne

Popularni Članci