Od Italije i Španjolske, preko Švicarske, do Izraela, doznali smo odakle bi nam sve trebali stizati avioni

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović
U srpnju stižu dobre vijesti, Dubrovnik bi trebao biti dobro povezan s Mediteranom, Istočnom, ali i Srednjom Europom 

Kad se promišlja o sezoni u Dubrovniku za vrijeme pandemije Covida-19, prva pomisao su zračne linije. Ne čudi to s obzirom na to kako je Dubrovnik u prvom redu avio-destinacija. Bez autoceste i zbog svog geografskog položaja, ali i činjenice kako je čest izbor za odmor gostima visoke platežne moći, to ni ne iznenađuje. U ovom neobičnom vremenu stoga se postavlja pitanje što se događa sa zračnim linijama prema Dubrovniku. 

Nakon što je tjednima dubrovački aerodrom zbog pandemije Covida-19 bio prazan, u lipnju je situacija počela ići nabolje. U Čilipe danas slijeću zrakoplovi iz Beča, Bruxellesa, Rige, Frankfurta, Minhena, a Dubrovački dnevnik doznaje koji bi nas letovi još mogli očekivati u srpnju. Svakako vrijedi spomenuti kako će situacija s letovima ovisiti ne samo o epidemiološkoj situaciji u Hrvatskoj nego i o destinacijama iz kojih zrakoplovi stižu stoga su i ove najave podložne promjenama. 

CA ima planove za Tel Aviv, Italiju, Zurich…

Kako doznaje Dubrovački dnevnik, pravi 'bum' po pitanju letova u srpnju prema Dubrovniku trebala bi učiniti nacionalna kompanija Croatia Airlines. Ako sve bude po planu, zrakoplovi Croatia Airlinesa bi trebali letjeti na relaciji Dubrovnik-Atena od 14. srpnja i to šest dana u tjednu. Pet dana u tjednu bi trebali povezivati  Dubrovnik s Parizom od 21. srpnja, a jedan dan u tjednu s Dusseldorfom. 

Bilo je gotovo nepojmljivo prije mjesec dana ili dva, ali Croatia Airlines bi od 15. srpnja trebala početi povezivati Dubrovnik s Rimom tri dana u tjednu, od 2. srpnja jedan dan u tjednu s Ljubljanom, a od 20 srpnja s Minhenom čak pet dana u tjednu. U planu je i let na relaciji Dubrovnik-Tel Aviv od 22. srpnja, jedan dan u tjednu, dva dana u tjednu prema Veneciji, i to od 23. srpnja te prema Zurichu od 12. srpnja pet dana u tjednu. Inače, let Croatia Airlinesa iz Zagreba je prvi let koji je prema Dubrovniku uspostavljen nakon poboljšanja epidemiološke slike, a na spomenutoj liniji se redovno leti. Od sredine srpnja bi uredno trebala prometovati i linija na relaciji Dubrovnik-Osijek. 

Stižu najvjerniji gosti

Gosti iz Velike Britanije najvjerniji su i godinama najbrojniji dubrovački gosti, a od sredine srpnja bi prema Dubrovniku trebali početi letjeti i njihovi zrakoplovi. Tako je u planu let British Airwaysa iz Londona tri dana u tjednu. 

U kontekstu povezivanja Velike Britanije s Dubrovnikom računa se i na niskobudžetnu kompaniju Jet2.com pa bi se tako od 18. srpnja trebalo letjeti na relaciji Birmingham-Dubrovnik, od 19. srpnja na relaciji Leeds-Dubrovnik, od 16. srpnja iz Manchestera te od 19. srpnja iz Newcastlea, a od 18. srpnja i iz zračne luke London Stansted odnosno London Gatwicka od 25. srpnja. Svi letovi bi trebali letjeti jedan dan u tjednu tijekom srpnja, osim leta na relaciji Dubrovnik-Manchester koji bi trebao biti realiziran tri dana u tjednu tijekom srpnja te London Gatwicka koji bi trebao letjeti jednak broj dana u tjednu. Od 21. srpnja mogla bi biti uspostavljena linija Edinburgh-Dubrovnik, dva dana u tjednu. 

Kad je riječ o Irskoj, Ryanairov let na relaciji Dubrovnik-Dublin trebao bi početi letjeti od početka srpnja, dva dana u tjednu. 

Ostatak Mediterana i Srednja Europa

Kad je riječ o povezivanju Dubrovnika s ostatkom Mediterana, dobre najave stižu po pitanju niskobudžetnih kompanija, među kojima su Vueling i Volotea. Po pitanju letova Vuleinga koji bi mogli biti uskoro realizirani, to su oni na relaciji Barcelona-Dubrovnik od 13. srpnja, tri dana u tjednu, te na relaciji Dubrovnik-Rim od 15. srpnja, također tri dana u tjednu. 

Voloteini letovi bi Dubrovnik s Atenom mogli povezivati od 25. srpnja tri dana u tjednu, a od istog datuma i s Bordeauxom, Mikonosom, Lyonom, Nantesom i Strasbourgom. Od 9. srpnja bi ponovno mogao biti uspostavljen Volotein let Dubrovnik-Marseille, od 24. srpnja let prema Veneciji, od 27. srpnja prema Bariju, a od 29. srpnja i letovi prema Palermu i Toulouseu. 

Letovi EasyJeta bi od 20. srpnja trebali povezivati Dubrovnik i Napulj tri dana u tjednu, jednako kao i s Amsterdamom od 23. srpnja. 

Ne treba zaboraviti ni let kompanije Iberia na relaciji Dubrovnik-Madrid od 3. srpnja šest dana u tjednu. 

Preko Transavie bi Dubrovnik od 5. odnosno 11. srpnja trebao biti povezan s Parizom odnosno Nantesom, a preko Smartwingsa od 6. srpnja također s Parizom, ali i Portom. 

Letovi Swiss International Airlinesa bi trebali povezivati Dubrovnik i Ženevu od 4. srpnja, jedan dan u tjednu, a od 3. srpnja je u planu i Edelweissov let na relaciji Dubrovnik-Zurich. 

Istočna Europa

Kad je riječ o povezivanju Dubrovnika s europskim destinacijama, računa se i na LOT Polish Airlines. Njihovi letovi bi iz Gdanska trebali početi letjeti 7. srpnja, Krakowa 3. srpnja, Poznana 5. srpnja, Varšave 1. srpnja i Wroclawa 4. srpnja. Svi letovi bi trebali letjeti jedan dan u tjednu osim leta prema Varšavi koji je planiran na četiri dana u tjednu. Njihovi letovi bi od 4. srpnja trebali početi letjeti i prema susjednoj Mađarskoj, na relaciji Dubrovnik- Budimpešta, dva dana u tjednu. 

Kad je o susjedstvu riječ, tijekom srpnja su u planu i letovi na relaciji Dubrovnik-Beograd linijama AirSrbije od 3. srpnja tri dana u tjednu, dok bi Trade Air trebao početi letjeti prema Ljubljani od 4. srpnja. 

Naposljetku ostaje položiti nade kako do mijenjanja odnosno odgađanja planiranih letova neće doći, ali i uvjeriti goste da posjete Dubrovnik u kojem je epidemiološka slika zasad povoljna, a posjet gradu koji ove sezone ne vrvi turističkim gužvama poseban doživljaj. 

Teskt je originalno objavljen u tiskanom izdanju 'Dubrovački dnevnik Petkom'. 

Popularni Članci