PITALI SMO ALAVIJU O KORONI I NEKRETNINAMA Kaže da bi u Gradu cijena išla dolje i do 10 posto, evo gdje bi pad bio najjači

Autor: Vedran Salvia
Pandemiološka kriza izazvana koronavirusom odražava se na sve apsekte života. Poseban njen utjecaj je na cijenu nekretnina. Tim povodom porazgovarali smo s vlasnikom dubrovačke tvrtke Alavija nekretnine Matom Alavijom.

Što se tiče toga koliko će kriza utjecati na tržiše, Alavija kaže da je "prerano za odgovoriti na ovo pitanje jer se ne nazire kraj epidemije i ukidanje mjera koje je uveo Stožer za civilnu zaštitu".

-  Svakako, što epidemija bude duže trajala to će se više odraziti na sve gospodarske tokove pa i na tržište nekretnina. Kada jednom mjere budu ukinute, na dubrovačkom području će oživljavanje tržišta nekretnina ovisiti najviše o spremnosti banaka da kreditiraju one djelatnosti koje su najzastupljenije na našem području kao što su pomorci, ugostitelji, prijevoznici, taksisti i sl., a kojima sada ne odobravaju kredite. Dakle, vjerujem da ne otkrivam veliku novost kada kažem da će banke će biti ključne u oporavku cjelokupnog gospodarstva pa i tržišta nekretnina, ali to je jednostavno istina.  - naveo je on.

- Cijenu nekretnina, kao i uvijek, određuje ponuda i potražnja., ako ove izvanredne okolnosti ne potraju dugo i uspijemo uspostaviti koliko-toliko normalan život u tijeku ove godine vjerujem da će naši sugrađani imati dovoljno ekonomske snage da ne budu primorani prodavati svoje nekretnine. U svakom slučaju, kupci će svakako biti oprezniji kod kupnje pa će iz tog razloga svakako doći do korekcije cijena nekretnina. Vjerujem da će cijena najviše pasti u Župi dubrovačkoj i Mokošici i do 20 posto, dok područje Grada Dubrovnika ima postojanije cijene pa pad cijena ne bi trebao ići preko 10 posto, što i nije malo ako se uzme da je prosječna cijena kvadrata stana prije izbijanja epidemije bila između 3.000,00 EUR i 3.200,00 EUR.  - rekao je Alavija, dodajući "kako u svemu ima  iznimki pa su cijene nekretnina na boljim lokacijama išle i do 4.000,00 EUR pa i više, ali i ove će se cijene morati uskladiti s opreznijom potražnjom."

Što se tiče oporavka tržišta, kazao je kako je on " povezan sa zapošljavanjem i rastom plaća pa ćemo tek u studenom znati koliki je pad doživio turistički sektor i koliko je ljudi ostalo izvan tržišta rada ove sezone, a onda ćemo znati i kakva je sudbina tržišta nekretnina".

-  Krize su se i prije događale, ali bi uvijek bile korektiv nerealno postavljenih cijena nekretnina prije krize. Stvari bi se tako nakon krize postavile na svoje mjesto i uspostavili bi se realni uvjeti u sektoru nekretnina. - ističe Alavija.

Pitali smo  bi ga i što bi savjetovao sugrađanima koji se upravo sad odlučuju na prodaju nekretnine, a što one koji bi istu kupili.

- Na našem području uvijek ima ljudi koji su akumulirali novčana sredstava za dobrih godina i ne boje se uložiti u nekretninu i ovo vrijeme krize. Naravno, uz izvanredne okolnosti kupci očekuju i nešto niže cijene. S druge strane, prodavatelji se boje staviti nekretninu na tržište jer smatraju da će dobiti za nju manje nego što bi dobili u vrijeme prije krize. Prodavatelji bi u ovoj situaciji trebali biti svjesni činjenice da su povoljni krediti banaka znatno utjecali na povećanje cijena nekretnina i da će proći neko vrijeme prije nego se stvari vrate na staro. Baza kupaca je postojana, ali smanjena za sve one djelatnosti koje se bave uslužnim djelatnostima i vezane su za turizam i koje sad nisu kreditno sposobne. Stoga, preporučujem da ako u skoro vrijeme imate namjeru prodati nekretninu da je upravo sad pravo vrijeme da uhvatite dobrog kupca. Možda ćete se dobiti nešto manje novca nego prije krize, ali u ovim vremenima novac svakako više vrijedi. - naveo je Alavija.

- Pojedini agenti su, osobito u vrijeme nedostatka nekretnina, pridonijeli stvaranju pogrešne predodžbe o vrijednosti nekretnina. U nedostatku posla uzimale su se u prodaju nekretnine po nerealnim uvjetima, a cijene formirale po „željama“ prodavatelja. Nažalost, i danas toga ima iako sve manje, i skrećem pozornost prodavateljima da nije cilj nekretninu lijepo oglasiti na stranici agencije već da ju je cilj što prije i što uspješnije prodati. Tu je bitno u startu postaviti posao na zdrave osnove i dogovoriti realne uvjete prodaje, a onda će se pronaći i dobar kupac. - zaključio je za Dubrovački dnevnik vlasnik tvrtke Alavija nekretnine Mato Alavija.

Popularni Članci