TRAVANJ JE NOVI LIPANJ Sve više gostiju želi vidjeti Dubrovnik izvan sezone: 'Ryanair je donio revoluciju!'

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović/DD
U Dubrovnik stižu novi gosti jer sada lako, a i povoljno mogu stići iz svojih polazišnih destinacija  

Predsezona u Dubrovniku teče odlično te se bilježi osjetan porast broja noćenja u travnju. Određenim danima, ona su bila i za 30 posto više u odnosu na isto razdoblje protekle godine. Ovog je tjedna porast brojki komentirao gradonačelnik Mato Franković te je tom prilikom ustvrdio – travanj je novi lipanj!  

"Ono što kao rezultat imamo s travnjem je značajan porast noćenja, dakle 17 posto u kumulativu, od 1. siječnja do 1. travnja, međutim ono što nam travanj pokazuje je nevjerojatan rast noćenja. On je rezultirao uvođenjem novih linija, prije svega tu mislim na Ryanair i brojni dubrovački gospodarstvenici kažu kako je travanj jednako lipanj prošle godine što se tiče prometa. A i mi sami vidimo kako je živo u našem Gradu. Možemo biti ponosni na to, no ne smijemo zaboraviti ključni cilj, a to je održivost, dakle ne natrpavati sve u isto vrijeme", izjavio je Franković dodavši kako smatra kako je dobro da se sezona rano dogodila i da će potrajati dugo. 
 
"Prema svim planovima, trebala bi potrajati do prosinca, dakle trebao bi to biti jedan impresivan, kvalitetan i rezultat za pamćenje. Ali moramo ga držati u okvirima održivosti", poručio je Franković. 

'CILJ JE U PREDSEZONI POSTIĆI BROJKE KAKVE SU U SRCU SEZONE' 

Zadovoljni su s razlogom i u Turističkoj zajednici grada Dubrovnika. Pri tom direktor Miroslav Drašković također naglašava važnu ulogu Ryanaira u ovim brojkama.  

“Zahvaljujući boljoj povezanosti Dubrovnika s više zračnih luka, kao i kontinuiranom radu na boljoj disperziji posjetitelja, Dubrovnik je postigao rast broja dolazaka i noćenja, a posebno u travnju 2024. godine. Od 1. do 28. travnja, u gradu je zabilježeno ukupno 103,917 dolazaka, što predstavlja značajan porast od 20 posto u odnosu na prošlu godinu. Nadalje, ostvareno je 296,024 noćenja, što je povećanje od 26 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ovi odlični rezultati jasno ukazuju na to da Dubrovnik nastavlja privlačiti sve veći broj posjetitelja izvan tradicionalne ljetne sezone. Cilj TZGD-a i svih partnera je nastaviti ovaj pozitivan trend te približiti brojke koje ostvarujemo u pred i posezoni s rezultatima postignutim tijekom četiri glavna ljetna mjeseca”, izjavio je Drašković.  

LJEPŠE JE RAZGLEDATI GRAD KAD NE GORI KAMEN 

Godinama već Dubrovnik bilježi sjajan travanj. Uz napore koji su uloženi u promociju grada, ali i ostvarivanje novih aviolinija, svoje su odigrali i novi trendovi. Naime, turizam koji gostu nudi samo plažu, sunce i more davno je iza nas jer današnji gost želi vidjeti i doživjeti grad, želi vidjeti što više toga u što kraćem vremenu. Za to su pred i posezona zapravo idealne jer je puno lakše i ljepše razgledati grad kada nije prevruće.  

„Travanj jest novi lipanj, u kontekstu brojki i zdrave logike. Ako je Dubrovnik destinacija u kojem gost u prosjeku ostvari tri noćenja, to znači kako mu je priroritet vidjeti grad, a ne samo ležati na plaži. Zato oni radije dolaze u travnju, kad su temperature ugodnije, a ne u lipnju kada ovdje već 'gori kamen'“, objašnjava Nino Dubretić, osnivač i direktor turističke agencije Direct Booker. I zbog toga smatra kako ogroman potencijal leži baš u pred i posezoni.  

 

NOVI GOSTI KOJI BI BEZ LETOVA RYANAIRA ZAVRŠILI NEGDJE DRUGDJE  

Tvrdi kako su i u Direct Bookeru osjetili pozitivne učinke ove predsezone u vidu povećanja broja rezervacija. Slaže se kako je u tom kontekstu ključnu ulogu odigrao Ryanair tj. njegovi brojni letovi prema Dubrovniku od ovog proljeća.  

„Ryanair je svakako veliko osvježenje ove sezone. Kad su uvedeni novi letovi, znali smo kako će to biti ne samo glavna vijest nego i revolucija u kontekstu gostiju koji dolaze u Dubrovnik. Naime, prosječni gost uđe na stranicu Ryanaira, odabere svoju destinaciju kao polazišnu i gleda koje mu se destinacije nude, s kojima je njegova polazišna destinacija povezana direktnom linijom. Sada se mnogima od njih nudi i Dubrovnik, tako da su to zapravo novi gosti koji bi, bez letova Ryanaira vjerojatno negdje drugdje završili. Logično je da će oni radije birati direktne linije za putovanja – povoljnije je, jednostavnije i putovanje traje kraće“, izjavio je Dubretić.  

Dodaje i kako mu je drago što je predsezona srušila još jedan mit, a to je kako 'niskotarifašima' poput Ryanaira stižu gosti niže platežne moći, što mogu potvrditi i različiti prijevoznici. Kako kaže Dubretić – oni te goste često iskrcavaju ispred hotela s pet zvjezdica. 

Popularni Članci