Šef hidroaviona: „Razmišljamo o napuštanju Hrvatske i Dubrovnika, jer nas koči birokracija“

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Lucija Komaić
Tvrtka European Coastal Airlines ima birokratskih problema s koncesijama za postavljanje uzletno-sletne infrastrukture na more

Tvrtka European Coastal Airlines osnovana je prije čak 16 godina, no bilo im je potrebno punih 14 godina da krenu sa zračnim operacijama. Razlog nimalo simpatičan - birokrati su godinama kočili postavljanje uzletno-sletne infrastrukture na more jer dosad u modernoj Hrvatskoj nitko nije letio hidroavionima pa legislativa nije bila spremna za takav poslovni projekt. Tako su se ECA-ini kadrovi desetljeće i pol borili kako bi administraciji dokazali da su pontonska uzletišta za hidroavione nešto sasvim normalno i sigurno, viđeno u cijelom svijetu, osim u Hrvatskoj. Iako su 2014. godine uspjeli poletjeti i povezali Split i hvarsku Jelsu, šef ECA Dieter Klaus Martin nije zadovoljan tempom kojim se razvijaju, piše Jutarnji.

- Mi danas radimo na 25 posto onoga što je bilo napisano u poslovnom planu. Umjesto da letimo s 15 zrakoplova, imamo ih četiri, a zapošljavamo 150 ljudi, iako smo planirali zapošljavati tri stotine osoba. Novac imamo, ne tražimo ničiju potporu, a jedini razlog što ne uspijevamo su lokalni moćnici, odnosno predstavnici lokalne samouprave koji nam ne dozvoljavaju rad u svojim sredinama. Treba nam i po četiri godine da dobijemo koncesiju za neku novu liniju. A sve što želimo je samo da nam dopuste postavljanje naše pontonske uzletno-sletne staze na more. To već godinama pokušavamo, ali bez uspjeha, u Zadru, Dubrovniku i na još niz turističkih destinacija po Jadranu. S druge strane, za usporedbu, mjesto u luci Ancona, koja je jedna od najprometnijih, odnosno najprometnija talijanska pomorska luka, dobili smo za manje od tri mjeseca - objašnjava Martin.

Kaže kako ne može razumjeti ponašanje pojedinih birokrata, pogotovo jer ECA-ine zrakoplove priželjkuju Albanija, Španjolska, Grčka i još niz pomorskih zemalja, dok u Hrvatskoj nisu dobrodošli.

Volio bi kada bi mu lokalne vlasti Zadra, Visa, Dubrovnika i svih drugih gradova na obali otvorile svoja vrata jer bi, smatra, to bilo od koristi za sve. Nedavno mu je, priča nam, stigla grupa investitora iz Dubaija. Silno ih je zanimalo koje će nove linije ECA otvoriti. Htjeli bi graditi četiri luksuzna hotela na obali, no uvjet im je da hoteli budu na lokacijama koje su zrakoplovno povezane jer njihovim “gostima ne pada na pamet satima ploviti do otoka na kojem je hotel”. To je samo jedan od načina na koji bi ECA, kaže Martin, pomogla oporavku hrvatskog gospodarstva i ojačala domaći turizam. Također, u planu je i povezivanje Dubrovnika s destinacijama u Albaniji, ali i Italijom.

U Dubrovniku, u prostornom planu Županije slijetanje hidroaviona bilo je predviđeno na području Batahovine, ali Nijemci tvrde da se tamo često ne može sletjeti zbog puhanja vjetra i ugrožavanja sigurnosti. Župan dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić kaže kako su im, iz tih razloga, pronašli novu lokaciju nedaleko od marine u Gružu, koja se trenutno gradi. Međutim, tamo je opet nastao novi problem.

-Njima osim prostora za polijetanje treba prostor gdje bi prodavali karte, vršili check in i slično. Na mjestu koje smo pronašli, postoji jedna nekretnina, ali nisu riješeni imovinsko pravni odnosi. Velika je gužva u Luci Gruž i nije lako pronaći mjesto i udovoljiti njihovim željama. Mi bismo jako voljeli kada bi oni ostali i povezivali Dubrovnik s raznim odredištima. Nadam se da će riješiti, ili mjesto za prodaju karata na našoj ponuđenoj lokaciji, ili možda pronaći kakav dogovor s vlasnicima marine – kaže Dobroslavić za Dubrovački dnevnik i dodaje:

-Pomogli smo im s koncesijama na Lastovu, Vela Luci, Lumbardi i Korčuli, ali prostor Gruža je specifičan i s velikim prometom, tako da nema previše solucija. Nadam se da će se na kraju pronaći neko dobro rješenje na obostranu korist, jer ponavljam, nama je itekako stalo da oni povezuju Dubrovnik s otocima i susjednim zemljama – zaključuje Dobroslavić.

Ostaje za vidjeti hoće li se pronaći rješenje u Gružu. ECA ima slične probleme i u drugim hrvatskim gradovima. Stoga se postavlja pitanje hoće li Hrvatska izgubiti hidroavionski promet?

- Teško je to reći, ne znam što će biti. Ali da, aktivno razmišljamo što ćemo i kako dalje učiniti. Ponavljam, ne želim odustati jer je ovo projekt u koji sam unio dobar dio svog života i u interesu mi je da ostanemo u Hrvatskoj. Borit ćemo se i nadam se da ćemo u tome uspjeti - zaključuje izvršni direktor European Coastal Airlinesa.

Maro Marušić

VEZANE VIJESTI:

EUROPEAN COASTAL AIRLINES: U Dubrovniku nakon pet godina još nema rješenja za hidroavione

Popularni Članci