PROPUSTILI STE SJEDNICU VIJEĆA? Pogledajte koje su odluke donesene i tko je kome 'spuštao' (VIDEO)

Autor: Ivona Butjer Autori fotografija: Goran Mratinović
Prvi dio sjednice Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, četvrte po redu u ovom sazivu, održan je danas u Velikoj vijećnici, a njen tijek pogledajte u videozapisu DD TV-a ili pročitajte u tekstualnom obliku. Drugi dio sjednice nastavit će se sutra, s početkom u 16.00 sati.

TIJEK SJEDNICE

Prijedlog odluke o dopunama Odluke o autotaksi prijevozu na području i s područja Grada Dubrovnika je usvojena, uz jedan suzdržan glas.

21:59 Vido Bogdanović (HSS): 'Žestina ne znači uvijek argument, ali u redu, to je vaš stil. Mi organiziramo rad taksista, ako su parkirani u traci, maknite ih. Postoje redari, postoji policija. Nemojte im dati dozvolu! Ne odobravam njihovu akciju, ali to se dogodilo jer smo ih mi tako pustili'.

21:54 Mato Franković (HDZ): 'Ja nemam svoje taksiste. Ove što su blokirali magistralu smatram teroristima, a ne taksistima. Rekli su mi neki od njih da su glasali za mene i da su držali moju sliku na autoima. Rekao sam da će im za četiri godine biti još neki kandidat pa neka glasaju za njega. Zauzmu cijelu traku, a mi smo mali miševi, mi ćemo gledati. Najbolje da onaj parking ispod žičare damo njima, a ako im to bude malo, dajmo im i Pile!'

21:50 Vido Bogdanović (HSS): 'Kad vas slušam, ja kao da sam u Švedskoj, malo ste zaboravni. Svi znamo što se događa s taksistima. Neki dan je bio pravi rat, prijetilo se, a sad vam je sve to u redu. Pokušao sam se malo upoznati s ovim i onda sam vidio kako je to nemoguća misija. Ova odluka od lani se četvrti put mijenja, tko ovo može pratiti? Sve mi se ovo čini mutno, posebno kad se kaže kako nema politike među taksistima, a svaka opcija u Gradu ima svog taksista.'

21:44 Marko Potrebica (HDZ): 'Nismo unosili politiku u ovo, sve se dogodilo neovisno o politici. Svi sugrađani koji se osjećaju oštećenima imaju pravo žaliti se Ministarstvu, a ako im se ona i odobri, dobit će pravovaljanu dozvolu'.

21:38 Mato Franković (gradonačelnik, HDZ): 'Upravni odjel je izdao pozitivna i negativna rješenja. U drugom stupnju se oni koji su dobili negativna rješenja mogu žaliti Ministarstvu. Prošlom odlukom smo ograničili broj vozila, dakle jedno vozilo na svakih 190 stanovnika, taj broj je dakle iznosio 225. Ministarstvo može nekome izdati pozitivno rješenje. Ako se u postupcima pred nadležnim tijelima utvrdi da su neki podnositelji zahtjeva dobili zahtjev, potrebno je predvidjeti mogućnost da taj broj bude i veći. Vjerujem da će to biti mali broj izvršitelja, ali moramo to predvidjeti'.

Prijedlog odluke izmjenama i dopunama Odluke o izradi Izmjena i dopuna PPU-a Grada Dubrovnika, izmjena i dopuna GUP-a Grada Dubrovnika, te Izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja „Stambenog naselja Solitudo“ je usvojen. 

21:32 Jelena Lončarić (pročelnica): 'Pojavila se potreba za planiranjem vrtića većeg kapaciteta. U međuvremenu, pojavio se zahtjev Milena Franića vezano uz utvrđivanja čestice zemlje. Morali smo izmijeniti odluku, ništa drugo ne dodajemo.'



Prijedlog odluke o donošenju koncepta Plana upravljanja zaštićenom spomeničkom cjelinom Grada Dubrovnika je jednoglasno usvojen.

21:28 Vido Bogdanović (HSS): 'Što je to živi muzej? Jedina mi je paralela zološki vrt. Ovo bi trebao ponovno postati živi Grad. Dubrovnik sve više klizi prema tome da postane tematski park'.

21:22 Ljubomir Nikolić (KLGB Srđ je Grad): Nemojmo ući u zabludu kako će Plan riješiti sve ključne probleme. Moramo na to gledati kao zaokret u razmišljanju i sustavu vrijednosti. Ovo će zahtijevati i reorganizaciju uprave. Na nama vijećnicima je da odlučimo hoćemo li postupati po njemu ili će ostati tek mrtvo slovo na papiru'.


21:21 Ivan Jelčić (DDS):
Ovaj rad će vrijediti i daljnjim generacijama.

21:18 Tatjana Šimac Bonačić (SDP): 'Pohvalila bih jedan participativni pristup te pohvaliti sve sugrađane koji su u ovome sudjelovali s velikim elanom. Važno je uspostaviti sustav te kapacitete za provedbu i praćenje provedbe'.


21:17 Mladen Gojun (SDP):
'Napravili ste sjajan posao, ali pravi posao tek kreće nakon usvajanja plana'.

21:14 Nenad Vekarić (nezavisni vijećnik): 'Ovo što smo danas vidjeli je temelj za donošenje pametnih odluka. Vidjeli smo koliko se Grad mijenja iz godine u godinu. Vidjeli smo koliko je novih objekata'.

21:09 Katarina Doršner (HDZ) : 'Kulturna baština nije obnovljivi resurs. 1972. Goidne UNESCO je propisao kako svi koji žele biti na listi moraju imati usvojen Plan upralvjanja. 2014. godine se dogodio početak procesa. Ovo je veliki plan. Ove godine povijesni centar Beča je došao na listi ugrožene baštine. Spomenici kulture nisu otoci. Put za usvajanje Plana nije dug, trebao bi se usvojiti u roku od godine dana'.



20:29 Iva Carević Peković (Zavod za obnovu Dubrovnika): 'Cilj je identificirati probleme koje muče povijesnu jezgru, a potom ih rješavati određenim projektima. Obuhvat plana upravljanja su Lokrum s akvatorijem, buffer zona, Sveti Jakov, Ploče, Pile i dio unutar povijesne jezgre. U fazi primjene je važno naglasiti kako biste trebali izabrati ustanovu, institut, tim ljudi. Naputak UNESCO –a je bilo uključivanje veliki broj interesnih skupina i svi oni su prošli kroz naše radionice. Povjerenstvo se sastoji od 10 članova, od čega sedam stručnjaka, a ostali su koordinator te predstavnici građana i udruga.Primjeri problema su infrastrukturni, prometni, demografski, sociokulturni... Između ostalog, utvrđene su i kritičke točke u slučaju potresa jer je to bitno za izradu Plana evakuacije.'

Izvijestila je i o stanju o objektima u povijesnoj jezgri.

'Postoji 20 objekata bez funkcije u povijesnoj jezgri. Po funkcijama, raste turizam i ugostiteljstvo, kao i trgovina, ali u međuvremenu se otvorilo puno objekata i puno ih je dobilo svoju svrhu. Postoji preko 140 objekata koji su promijenili svoj tip. Lošija varijanta je kada promijene funkciju, a njih je 119 te su dodatno opteretili infrastrukturu koja je ionako loša. Novih objekata u turizmu je bilo 25, u trgovini 20... Ima blizu 50 posto privatnog vlasništva, 12 posto grad, pravne osobe 2 posto, mješovitog 30 posto. Gradskog vlasništva jedan kroz jedan imate oko 30 posto, a vlasništva u povratu 70 posto,' izjavila je.

Obavijestila je i o prikupljenim sociološkim i demografskim podacima.

'1557 je stanovnika. Grad smo podijelili u 15 cjelina. Broj stanovništva i kućanstva su se smanjila za jednu četvrtinu, s obzirom na 2011. godinu. Djece do 14 godina ima oko 10 posto, a žena ima više nego muškaraca. Najviše je kućanstava s jednim članom,' kazala je.

Prijedlog odluke o ustrojstvu gradske uprave Grada Dubrovnika je izglasan većinom glasova, uz tri glasa protiv i jedan suzdržan.

20:08 Tatjana Šimac (SDP) je pohvalila inicijativu HDZ-ovog Frankovića, kao i njen stranački kolega Mladen Gojun

20:02 Mato Franković: 'Činjenica je da sam to govorio. Ali 2009. godine u gradskoj upravi bilo je 208 ljudi, a 2017. godine ih je 210. Od 2009. do 2017. godine su izašle 62 osobe u mirovinu, dakle zaposlene su 64 osobe. Pročelnici će doći natječajem. Oni mogu biti već zaposlenici gradske uprave pa će im se povećati plaća, ali ja  ne odlučujem o tome nego natječaj. Tko god dođe samnom, taj će i poć samnom, gdje god ja pošao u budućnosti'.

 

20:00 Miho Obradović (HNS): 'Ne znate tko su novi komunalni redari, pretpostavljam da ne znate ni tko će biti novi pročelnici. Inače, stalno ste se bunili protiv novih zapošljavanja'.

19:54 Željko Raguž (Dustra): 'Drago mi je što su se napravile neke logične stvari. Neki dan sam gradonačelniku rekao da ne bi bilo loše imati gradski ured za upravljanje hitnim situacijama. To postoji u Zagrebu'.

19:44 Vido Bogdanović (HSS): 'Moramo prihvatiti činjenicu kako su gradonačelmnik i zamjenice dobili povjerenje građana da vode administraciju Grada. Moramo željeti da to bude učinkovito i da ne bude preskupo. Postoje dva principa, vertikalnom i horizontalnom. Ovdje svjedočimo modelu kao kad razvlačite tijesto.Teško je svo vrijeme pratiti cijelo bono polje. Ima puno satnika, ali nema generala. Hoće li uspjeti, vidjet ćemo. Svjedoci smo kako nam raste gradska uprava i nije isto plaćati pročelnika i referenta. No, mi imamo novca za to. Imamo puno ljudi u gradskoj upravi, neki od njih rade neke poslove ovdje koji ne čine ništa, lajkaju po Fejsu i iznajmljuju apartmane po Booking.comu, sve u radno vrijeme.'

19:29 Mato Franković (HDZ): 'Moj prijedlog je da imamo 14 Upravnih odjela, dakle 12 s dvije službe,' kazao je.

Jedan od novih upravnih odjela će biti Upravni odjel za promet čija će jedina funkcija biti rješavanje prometa i prometa u mirovanju te održavanje svih gradskih prometnica kao i izdavanje prometnih suglasnosti. U sklopu tog upravnog odjela nalazit će se i odsjek za prometno redarstvo, kako je Dubrovački dnevnik prvi pisao.

Upravni odjel za izgradnju i upravljanje projektima bavit će se svim projektima neovisno iz kojeg upravnog odjela dolaze. Naime, nakon što određeni upravni odjeli definiraju projektne zadatke, novi odjel za izgradnju i upravljanje projektima provest će izradu projektnih rješenja i voditi proces pribavljanja potrebne dokumentacije sve do izdavanja građevinske dozvole kao i voditi i nadzirati realizaciju sve do završetka izgradnje.


Oformit će se i novi odjel za EU fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju čija je zadaća objedinjavanje svih upravnih odjela u Gradu Dubrovniku i svih komunalnih društva odnosno javne ustanove po pitanju povlačenja značajnijih sredstava iz EU fondova. Dodatna zadaća tog odjela bit će i jačanje međunarodne i regionalne suradnje, djelatnosti koja se do sada provodila u sklopu UO za poslove gradonačelnika.

Pod UO za poslove gradonačelnika postojat će i odsjek za javnu nabave. Dakle, javna nabava se više neće provoditi u svakom odjelu napose, već će se voditi centralizirano s jednog mjesta.

'Brojni projekti su mogli biti financirani iz EU fondova. Prvi novci su povučeni tek prije mjesec dana,' kazao je Franković.

Kao što je Franković izjavio u velikom intervjuu za Dubrovački dnevnik, 'otvaramo dva nova upravna odjela, no to ne znači nova zapošljavanja nego reorganizaciju gradske uprave odnosno preraspodjelu ljudi iz odjela u odjel'. Kako će funkcionirati novi odjeli, pročitajte OVDJE.

'Imat ćemo dva pročelnika više i to će troškovno značiti dvije plaće više. Nemam namjeru uhljebljivati,' kazao je.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća gradonačelnika o radu je prihvaćen većinom glasova, uz dva glasa protiv i jedan glas suzdržan.

19:24 Terezina Orlić (DDS) pohvalila je izvješće i rad gradonačelnika te podsjetila kako je puno od tih projekata i DDS imao u svom predizbornom programu, kao i Rikard Rossetti (Dustra) koji je kazao kako je trebalo zaposliti još više komunalnih redara.

19:19 Mato Franković: 'Imat ćemo 80 posto manje barki i ostalih čuda. Što se tiče Lazareta, to su novci od strane EU fondova. Oni su podložni strogim revizijama. Revizija za Sanitat je gotova, otvoreno ćemo izvijestiti javnost o rezultatima.'

19:08 Ljubomir Nikolić (KLGB Srđ je Grad): Po pitanju javnih površina, vide se pomaci na Pilama. Nije dobro, ali je bolje nego što je bilo. U Izvješću nema konkretnih poteza koje biste napravili po pitanju upravljanja javnih površina. Podržali ste uklanjanje reklama s ulica, ali to nije napravljeno do kraja. Podržali ste poseban plan za Prijeko i Široku ulicu, obećali ste to na zadnjoj sjednici. Zamjerit ću dobronamjerno priču o Lazaretima gdje slavodobitno pričamo o 25 milijuna kuna. Svi smo se protivili onim prvima 24 milijuna kuna bivše uprave, sad se veselimo što ćemo potrošiti 50 milijuna. Podržavam projektu Respect the City, ali me zanimaju konkretne aktivnosti i tko je taj u Gradu tko će rukovoditi aktivnostima', kazao je Nikolić.

Predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica upozorio ga je kako govori preko osam minuta, na što je Nikolić kazao da mu da još dvije minute kao koalicijskom partneru.

'Znate vi što mislim o dogovorima i koalicijama,' kazao je Nikolić, nakon čega je zaradio opomenu.

19:05 Marijo Bekić (HDZ): 'U samom svjetskom vrhu smo što se tiče i opreme i ostalog kao bolnica. Sav odabir opreme je rađen u suradnji s voditeljima odjela. Nabavkom određene opreme neće biti potrebno stalno ići u Zagreb'.

18:56 Franković: 'Što se tiče komunalnih redara, pozivao sam da se ljudi jave, to nije moj posao, meni je bitno da ljudi rade. Što se tiče opremanja bolnice, točno je kako je to dužnost Županije, no svi smo svjesni kako najveći broj korisnika dolazi s područja Grada. S čime će liječnici raditi ako nemaju adekvatnu opremu? Kupit ćemo uskoro i magnetnu rezonancu, postojeća je zastarjela. Razgovarali smo i o stanovima. Činjenica je da su najamnine za život u Gradu jako skupe, problem stanovanja je velik. Moramo osigurati dovoljan broj stanova za liječnike. Važno je vratiti stanove u vlasništvo Grada, moj prethodnik je obnovio jednog kupio nijednog u svojim mandatima. Ljetnikovac Sorkočević je u vlasništvu ACI-ja, a ACI u vlasništvu države. Ljetnikovac Sorkočević neće jer on ne može biti u ničijim rukama osim u rukama RH, a to je jedini primjer u Gradu kako se ljetnikovci mogu obnavljati EU novcem'.

18:50 Matija Čale Mratović (nezavisna vijećnica): 'Ovdje se radi o nastavku projekata od bivše uprave. Nećemo prihvatiti Izvješće jer se može svesti u tri dijela, a to su smjene, potpisivanje projekata bivše uprave i obećanja. Nakon dubinske analize komunalnih društava, nije prihvaćeno izvješće Sanitata jer azil nije realiziran. To je bila omaška jer azil nije projekt Sanitata, nego Grada. Nijedan projekt nije od jučer, ni Nuncijata, ni Štikovica. Zaposleno je šest komunalnih redara. Ok, potrebno je bilo, ali da je to Vlahušić napravio, bilo bi povika. Također, nisam protiv pomoći Bolnici, ali obećali ste 5 milijuna kuna za kupnju opreme Liječničkoj komori, ne znam kakve to veze ima. Bolnici su potrebni liječnici. Projekt 108 stanova za branitelje nije potpisan, a nije zato jer je srušen proračun.Nadam se kako ćete reći što ćete s ljetnikovcem Sorkočević, dok ste bili u ACI marini, nije bilo ni riječi od vas. Što se tiče azila, vidim više nije preša, opozicija je slaba, neće vam nitko dolaziti pod prozor'.

18:48 Emilijo Puljizević (HDZ): 'Osvrnuo bih se na izlaganje kolegice Bonačić. Nije nova gradska uprava samo nastavili projekte nego je trebalo sanirati prvo greške. Utvrđeno je da su proračunska sredstva trošena nenamjenski. Nismo mi krenuli od nule jer da jesmo, bili bismo daleko'.

18:29 Tatjana Šimac Bonačić (SDP): 'Iz ovoga izvješća je vidljivo kako je i prošla administracija radila dobro, kad nastavljate toliko projekata. Ovdje ste naveli kako pošta više neće ići u Split i nazad čime će se smanjiti rokovi dobivanja pošte, što moram pohvaliti. Također, vraća se Trgovački sud u Dubrovnik što je bitno. Gospođo zamjenice, kad govorite o održavanju parkova i igrališta, stoji kako bi se trebali definirati odnosi s Čistoćom i Vrtlarom. Koliko se sjećam, i prošle godine u okviru redovnog održavanja su bili ugovori s ove dvije gradske tvrtke'.

Franković: 'Nikad nisam rekao da prošla gradska uprava nije ništa radila, ali mogla je ostaviti više projekata. Ne znam zašto se prije nije potpisalo za izgradnju 108 stanova, napravio sam to. Također, potpisao sam i za povlačenje EU sredstava, bivši gradonačelnik to nije smio, ne znam jeste li vi smjeli, ali evo ja smijem i valjda je barem radi toga dobro jer sam postao gradonačelnik. Što se tiče Trgovačkog suda, vidite što je karma, Bošnjaković gd je ukinuo, mora ga sad vraćati,' kazao je te najavio kako će se i carina vratiti kroz nekoliko mjeseci.



18:27 Miho Obradović (HNS): 'Kažete kako su velike količine građevinskog otpada s odlagališta uklonjene. Gdje ste deponirali taj otpad?'

Franković: 'Deponiran je na privatno odlagalište koje je dobilo dozvolu, a riječ je o Pobrežju. Čistoća je odvezla taj otpad'.

18.14 Mato Franković (HDZ): 'U navedenom izvješću je uključeno i izvješće o radu zamjenica. Nabrojao sam o emu smo sve razgovarali ina kojim projektima smo inzistirali te na kojima smo započeli, kao i što želimo napraviti u sljedećem razdoblju. Na ovaj način ćemo vas i dalje izvješavati o tome što radimo svaka dva mjeseca,' kazao je uvodno.

Potom je rekao o kojim je projektima riječ.

'Početak izgradnje 108 stanova za branitelje je jedno od ciljeva. Uskoro kreće izgradnja s čime ćemo riješiti sve branitelje u Gradu. Što se tiče povlačenje sredstava iz EU fondova, uspjeli smo preskočiti sve barijere i dobiti 30 milijuna kuna za obnovu Lazareta. Naveli smo i izgradnju četiri dječja igrališta; dva u Mokošici, po jedno na Nuncijati i Zatonu. Sve će biti gotovo do sredine listopada. Ponovno smo sufinancirali udžbenike za srednjoškolce. Naveo sam i zemljište za izgradnju azila, no naišli smo na probleme vezane uz lokaciju. Stanovnici iskazuju negodovanje radi lokacije koju smo odabrali, no imamo još nekoliko lokacija koje ćemo pokušati pronaći. Ne želimo graditi azil tamo gdje ga ljudi ne žele. Što se tiče POS stanova na Pobrežju, krenut ćemo u projektiranje. Vlasnik zemljišta je i dalje spreman prodati, to će krenuti do kraja godine. Dom umirovljenika će teško ići do kraja godine, naišli smo na barijere i činjenicu da ne postoji izvedbeni projekt. Izvedbenog projekta nema, moramo ga nanovo raditi, a sam početak izgradnje planiramo u prvoj polovici iduće godine. Početak nadogradnje vrtića Palčica će ići do kraja godine ili u prvim mjesecima iduće godine. Očekujemo dobivanje građevinske dozvole za područnu školu Montovjerna, početak gradnje bi trebao ići u ožujku ili travnju. Također, tu je i novi vrtić sa 140 mjesta. Potom se orjentiramo na područje Komolca. Do proljeća iduće godine obnovit ćemo većinu važnih cesta na području Grada,' kazao je Franković.

VIJEĆNIČKA PITANJA:

18:10 Miho Obradović (HNS): Što će biti sa stanovima u vlasništvu grada? Znate li koliko grad ima stanova u svom vlasništvu? Kada se planira revizija? Imamo informacija da u njima žive poduzetnici. Što se tiče Grabovice planirate li produžiti vrijeme odlaganja otpada i širiti je i time svjesno štetiti građanima.

Mato Franković: Revizija stanova je u postupku. Slažem se s vama da ima ljudi koji su riješili stambeno pitanje, a i dalje žive u gradskim. U kontaktu smo s ministarstvom i one nekretnine, njih 30-ak, poslali smo upit kako bi nam predali u vlasništvo. Postoje i stanovi koji su u vlasništvu grada, a inače su od Biskupije tako da ih vraćamo njima, oni ih obnavljaju. Imamo brojne nekretnine u povratu. Cilj je Grabovicu zatvoriti do 2018. godine. Moramo sanirati postojeći dio. Nisam zadovoljan, ali drugog rješenja nemamo.

18: 05 Ivana Šepak (DUSTRA): Pothodnik na Ilijinoj glavici je neuredan. Kao se to planira riješiti?

18: 06 Mato Franković: Uvest ćemo redovito čišćenje pothodnika na Ilijinoj glavici. Uskoro bi trebali proraditi i liftovi. Dat ćemo nalog da čistač svaki dan mora proći kroz njega i očistiti ga.

17: 59 Matija Čale Mratović (nezavisna) Kad će se zidine i muzeji otvoriti za noćni rad? Zašto je ministarstvo odobrilo novi rad žičare iako nisu plaćali gradu koncesiju? Je li pokrenut upravni spor?

 Mato Franković - Kada se govori o brojci od osam tisuća radi se o brojci u jednom trenutku to se odnosi na kruzerske goste. Brojač smart city je izvanredan projekt. Gradske zidine bi bilo dobro da rade noću treba samo provjeriti stvar sigurnosti s DPDS-om. Treba zidine pripremiti za to jer bi to omogućilo i dodatne prihode. Što se tiče koncesije za žičaru to nije HDZ-ovo ministarstvo već ministarstvu RH. Dozvola ne obuhvaća segment je li oni imaju koncesiju, to je samo tehnički dokument kao registracija vozila i tu im ne možemo ništa. Može se pokrenuti spor, ali onda govorimo što bi bilo kad bi bilo. Vodimo razgovore i potrebne predradnje da bi zaštitili grad i prihode, a ako u razumnom roku, koji je poprilično kratak, ne dobijemo jasan odgovor oni više neće biti naš partner na projektu žičare i bilo kojem drugom ja ne znam biti partner pola pola. Moramo biti ili jedno ili drugo. Onda niti jedan službenik Grada Dubrovnik neće ići u hotele. Prvo pokušajmo razgovarati i pregovarati pa ako se oni ne očituju vjerujete mi pripremili smo sve predradnje, a nadam se da to neće biti potrebno. Bolje bi bilo da se dogovorimo odmah nego kasnije.

O navedenoj je temi Dubrovački dnevnik prvi pisao.

17: 50 Dolores Lujić (Most): Povećanje plaća u gradskim komunalnim društvima je bio jedan od dogovora s koalicijskim partnerima? Što je s tim?

17: 55 Mato Franković: U fazi smo ispitivanja svega što je bilo. Nakon clean starta krećemo u konsolidaciju sustava i pojedina društva su u višemilijunskim gubicima i Grad Dubrovnik će morati pomagati. Nakon toga svima onima koji se pokažu dobrim podignuti plaće jer želimo da su naši radnici zadovoljni, no prije toga mora postojati naše zadovoljstvo. Mi smo za to ali prvo treba.

17:49 Rikard Rossetti (Dustra): Navodno u ovoj Vijećnici se malo čuje dubrovačkog govora. Nedavno mi se dogodilo u gradu da me pitao jedan prijatelj 'kenova, što ima?' Može li Grad Dubrovnik učiniti što da se u kurikulumu uvede naš govor?

Jelka Tepšić: Radili smo na projektu radionica govora dubrovačkog govora koje će krenuti u studenom koji će krenuti sa Zakladom Kaboga za učenike 5 i 6 razreda osnovnih škola.

17:40 Vido Bogdanović (HSS): Ostalo je u zraku da su ugostitelji jedini uzrok buke. Dobio sam pismo sugrađana koji ukazuju na jedan drugi vid. Što je s nekontroliranim izvođenjem glazbe do 23 sata? Koliko može nečija zabava i poslovni interes ugrožavati da živi u neko normalnom miru? Jasno nam je da imamo grušku noć, noć Porporele, ali ako sjedite u restoranu ili doma a sa susjedne tarace revu karaoke turista onda to nema veze sa zabavom turizmom. Veliki broj turista negoduje zbog bude a ne da ih netko maltretira. Projektom Respect the City ćemo riješiti mnoge probleme i uvesti red iako je teško to riješiti jer ljudi dođu na odmor pa se žele opustiti.

Mato Franković: Slažem se da je jedan od problema nekontrolirano izvođenje glazbe i to ćemo obuhvatiti novom odlukom, tj. razinu izvođenja glazbe. Problem je i u Lapadu. Tako se stanari bune zbog filmova.

17: 30 Patricija Mage Vidak (DDS): Čestitam gradonačelniku na izjavi koju je dao na graničnom prijelazu na Ivanici. Dobili smo pitanje jednog ugostitelja kako je izvrgnut prijetnjama. Konkretno radi se o polijevanju vode ulja, tekućina? možemo li zaštititi poduzetnike i građane? Zašto su uklonjeni kontejneri s ploča za odvajanje otpada i hoće li bi vraćeni? Kako privoljeti građane i poduzetnike u odvajanju otpada?

17:26 Nenad Vekarić (nezavisni vijećnik): Stari Dubrovnik imao je 6 tisuća stanovnika koji su spavali u Gradu. Istodobno u Grad su se svakodnevno slijevali stanovnici okolice. Svakodnevno je u Gradu bilo i više od tisuću stranaca. Drugim riječima, 10 tisuća ljudi je bilo u Gradu i prije turizma. Nikad u povijesti nisu zabilježeni čepovi na Pilama. Zašto? Gradonačelniče, rekli ste kako se zalažete za smanjenje kruzerskih gostiju na 4 tisuće. Plus tisuću ljudi koji žive u Gradu, plus zaposlene, daleko smo od broja koji je imao živi Grad nekada. Možda bi trebalo raditi na drugačijoj disperziji.

Franković: U pravu ste, najbolje poznajete tijek povijesti. Istina je kako je u Gradu bilo 10 tisuća i više ljudi i istina je da nije bilo čepova, nego istina je i da tada u Gradu nije bilo stolova, štandova, Široka ulica je uistinu bila široka. To je ono što nam se dogodilo u međuvremenu. Porast od 40 posto ugostiteljskih objekata se dogodio. Idealan broj gostiju po mišljenju UNESCO-a je 8 tisuća. Zašto 4 tisuće s kruzera? Jer je njima najlakše upravljati komunikacijski. Drugi segment kojim teško možete upravljati su stacionarni gosti. Zašto osam tisuća? Htjeli smo biti korektni pa reći 8 tisuća je htio UNESCO, pa pola podijelimo na stacionarne, a pola na goste s kruzera. Najvažnije je iskomunicirati kada je najbolje doći u Grad i to objasniti gostima s kruzera.

17:18 Tatjana Šimac Bonačić (SDP): Jedina komunikacija stanovništva s Babinog kuka prema ostalim dijelovima Grada ide prema kružnog toka na Pošti Lapad. Stvaraju se ogromne gužve. Križanje se bez pothodnika ne može kvalitetno riješiti.

Prošli tjedan je izbio požar na Grabovici. Utvrđena je zona sanitarne zaštite, potreban je dodatni oprez. Što kažu nalazi? Koliko je utvrđeno oštećenje folije koja sprječava protok voda u tlo?

Franković: Volio bih vam kad bih mogao reći da ćemo problem riješiti pothodnikom, no postoji veliki problem. On bi izašao skoro na pola šetnice Lapad. Tražimo dugo rješenje. Možemo zebru udaljiti prema DOC-u privremeno. Nathodnik ne dolazi u obzir. Jedino rješenje je pothodnik, no treba pronaći pravu varijantu.

Što se tiče Grabovice, zona izgaranja nije bila zona gdje se nalazi folija. Dakle, otpad se odlagao na mjestu gdje nema folije, što je još gore.

17:11 Katarina Doršner (HDZ): radom u bolnici postajete svjesni da se nesreće događaju svaki dan. Što je s Planom evakuacije i sigurnosti?

Također, apeliram za veću pomoć Policijskoj upravi DNŽ, premda nije ingerencija Grada.

Franković: Plan sigurnosti je nešto o čemu ne razmišljamo sve dok je dobro, no vi znate da je to važno. Kad je 8 tisuća ljudi u Gradu, ne zna se što s evakuacijom. Zato uvodimo projekt 'Respect the City' koji će komunicirati o više segmenata upravljanja, pa i o tome što ste naveli. Komunicirat ćemo kako se s Ploča u Grad može slobodno ući. Pokrenut je projekt vraćanja stupića koji će se dizati i spuštati. Projekt je u početnoj fazi, a iskomunicirat ćemo ga sa žurnim službama.

Također, kazao je kako za PU DNŽ ima samo riječi hvale i kako će im stajati na raspolaganju.

17:02 Terezina Orlić (DDS): Često govorimo o nužnosti prilagođavanja svih javnih prostora osobama s invaliditetom. Kako je moguće da je protokol smješten na drugom katu na Gundulićevoj poljani?

U Velikom Zatonu je problem cesta, pješački prijelazi... U kojoj je fazi izrada rekonstrukcije ceste D8? Na gornjoj strani Zatona nema nijednog pješačkog prijelaza!

Franković: Koliko puta smo čuli kako konzervatori ne daju lift u zgradi? Ponukan svime time sam razgovarao s konzervatorima tj. pročelnicom da nam kaže zašto je problem staviti lift. Kazala je gospođa Baća kako ga nije bilo moguće postaviti jer nitko nikada nije pitao. U postupku smo izrade projektne dokumentacije. Došli smo do stare građevinske dozvole koja je tada predvidjela lift. On bi se mogao izgraditi do sredine iduće godine.

Što se tiče rekonstrukcije ceste D8, moja zamjenica Orlanda Tokić redovno održava sastanke. Ovaj dio je u završnoj fazi projektiranja i rok je do listopada. Nakon toga kreće ishodovanje dozvole. I projekt Nuncijate čeka na izdavanje građevinske dozvole. Prostor od mosta će biti riješen s tri pothodnika, rasvjetom i to je predano na dozvolu. Bit će riješena i cijela oborinska odvodnja.

16:55 Emilijo Puljizević (HDZ): Kad ste sjeli na pultevima ste našli uplatnicu. Provodila se povodom 10. obljetnice kornatske tragedije. Cilj je obilježiti stradanje, ali i to da se pomogne obiteljima suočenima s malignim bolestima. Tko može, neka pomogne.

Što se tiče pitanja, prvo pitanje se tiče Libertasa. Mi koji živimo na prigradskom području imamo problem s time što u 22:30 sati nijedan autobus prema Slanome i Brsečinama ne vozi. Također, linija br. 12 odnosno 35, nije prolazila kroz Grad pa se nadam kako ćete pronaći zajednički jezik s općinom.

Žitelji Orašca pitaju se što će biti s kanalizacijom i kad su na redu. Kad bi išao dalje taj projekt, kako Orašca, tako i Zatona?

Franković: Što se tiče linija prema Brsečinama, razgovarat ćemo s direktorom i vidjeti što možemo napraviti. Što se tiče linija 12 i 35, planiramo ih vratiti preko Grada tako da ćemo i to riješiti u je

U postupku je revizija projekta Orašac, nakon čega ćemo riješiti sve probleme kako bismo u projekt ušli pripremljeni. To je ono što smo naučili iz grešaka onih prije nas.

16:48 Ljubomir Nikolić (KLGB Srđ je Grad): Prošlo Gradsko vijeće je donijelo odluku da Grad sufinancira izgradnju komunalne lučice na Batali. Županijska lučka uprava se zadužila. Zbog komercijalne marine su ljudi izgubili vezove, a čak i kad se izgradi komunalna lučica, 600 vezova će nedostajati. Je li Grad to spreman napraviti i je li Grad u stanju ispoštovati odluku o sufinancirati sa 10 milijuna kuna?

Drugo pitanje se ticalo legalizacije nekretnina i slučajeva koji nisu riješeni.

Franković: Prije nego što počne izgradnja, potrebno je napraviti neke korake. Grad nije nadležan za izgradnju na pomorskom dobru. Nakon što se definira granica pomorskog dobra, potrebno je izraditi projekt, a onda mi možemo dati 10 milijuna kuna. Puno toga se može napraviti, ali cijeli postupak ovisi o županijskoj Lučkoj upravi. Projekt je izvodljiv i moguć, o tome moramo razgovarati sa županijskom Lučkom upravom.

Što se tiče legalizacije, najbolji smo u Hrvatskoj po tom pitanju, sada smo na više od 80 posto, a rok je produljen.

16:41 Maro Kristić (Most): Prvo moje pitanje se tiče javnih površina i buke, ono je više sugestivne naravi, a prijedlog je i uvođenje najviše dopuštene buke u nekom trenutku, temeljem elaborata.

Drugo pitanje se tiče Lopuda. Tamo je započeta izgradnja trafostanice na dječjem igralištu. Može li se ona izmjestiti na neku drugu lokaciju?

Franković: Uredba o ugostiteljskoj djelatnosti će ograničiti izvođenje muzike u unutrašnjim prostorima, kao što je rečeno.

Po pitanju trafostanice sam izviješten. Oni su krenuli graditi u blizini dječjeg igrališta i to mi se osobno ne sviđa. Tražio sam detaljnu dokumentaciju i u tome stoji i mišljenje Ministarstva zdravstva kako trafostanica nije škodljiva. U marini imamo jednu staru trafostanicu i nalazi se usred dječjeg igrališta. Razumijem prosvjed, ali ne razumijem kako je 50 posto njih u marini i tamo im ta uljna, stara trafostanica ne smeta. Kakva su to dvostruka mjerila? Mislim kako je trafostanica potrebna, ali ako se građani Lopud ne slažu, ne mora se ona nikad ni izgraditi. Kao Grad ne možemo utjecati na taj projekt.



16:37 Željko Raguž (Dustra): Vozači Libertasa su postali šalteraši i mogu lako postati djelatnici u banci. Osim što voze, prodavaju karte, a to dovodi do kašnjenja. Cijena karte u autobusu i trafici nema veliku razliku. Prijedlog je da se cijena karte u autobusu drastično poveća, to će smanjiti gužve.

Drugo pitanje se tiče Tenturije i građana koji strahuju od poplave i da će se ponoviti 2011. godine. Može li se napraviti nešto po tom pitanju jer područje nije održavano?

Franković: Slažem se s vama oko vozača Libertasa, no tom problemu su doskočili neki europski gradovi tako što je napravljeno nemogućim kupiti kartu u autobusu nego su postavljeni automati na stanicama. Razgovarat ćemo o tome s Libertasom. Jedan od načina je i kupnja putem aplikacije.

Što se tiče Tenturije, poslat ćemo dopis Hrvatskim vodama jer je to njihova obveza; čišćenje potoka.

16:30 Mladen Gojun (SDP): Stanovnici zgrade kod lapadske place žale se na glasnu muziku iz obližnjeg ugostiteljskog objekta zbog čega ne mogu spavati.

Drugo pitanje je vezano uz to kako se privatni vrtić 'Čarolija' zatvara. Ima li mjesta u gradskim vrtićima za tu djecu?

Franković: Vezano uz jaku glazbu, to je izvođenje glazbe u unutrašnjem prostoru. Upravo danas smo dobili nacrt odluke i svim ugostiteljskim objektima će se izvođenje glazbe omogućiti do 23.30 sati u unutrašnjem prostoru, ne nakon toga. Odluka o ugostiteljskoj djelatnosti će se naći na Vijeću sljedeći put. Tko to bude radio, ostat će bez javne površine.

Što se tiče 'Čarolije', nisam bio poznat s navedenim. Došao sam do broja gospođe Matane koja mi je poslala cijelu kronologiju te će me izvijestiti o detaljima. Vrtići su već prenatrpani, ali ide nadogradnja Palčice, a gradit ćemo i vrtić u Solitudu sa 140 mjesta.

16: 23 Ivan Jelić (DDS): Prvo pitanje se tiče Mokošice, a riječ je o laboratoriju za vađenje krvi. Tamo živi 10-tak tisuća stanovnika, a vađenje krvi je redovito nepostojeće. Teško je ići u Grad na Dom zdravlja i čekati red. Intervenirajte ako ikako možete.

Drugo pitanje se tiče Elafita. Što je s pitanjem kanalizacije, kad će se to riješiti? Također, što je s prometnom povezanošću? Svi smo putovali Postirom koji je stariji više od pola stoljeća. Postoji li nada da se pronađu rješenja kako bi stanovnici Elafita imali bolju povezanost s Gradom?

Mato Franković (HDZ): Što se tiče Mokošice, sadašnji koncesionar je doktorica Mladini i njima nedostaje kadra. Pisali smo Domu zdravlja o tome problemu, poslat ćemo još jednu požurnicu. To nije naša ingerencija, ali to nema veze.

Po pitanju Elafita i kanalizacije, u postupku je projektiranje odnosno ishodovanje potvrde na glavni projekt za Šipan, Šipansku luku i Lopud. Do kraja godine ćemo dobiti većinu dokumentacije.

Što se tiče Postire, Jadrolinija je projektirala jedan brod koji je vrlo sličan Postiri. Izviješten sam kako je došlo do određene pogreške pri projektiranju. Vjerujem da će do kraja godine započeti javni poziv za projektiranje broda.



16: 17 Marko Potrebica (HDZ): Imam pitanje za gradonačelnika.Dokad će Grad i građani trpjeti maćehinski odnos Croatia Airlinesa po pitanju zračnog prijevoza? Neki dan sam trebao letjeti za Zagreb, a zbog avionske karte u jednom danu sam se blago šokirao. Šokirao sam se i pitanjem kad su me pitali imam li prtljage ili nemam, jer to košta sto kuna po smjeru. Iz Barcelone taj dan 1305 kuna povratna, a tu zračnu liniju nitko ne sufinancira. Krenuo sam vidjeti kako lete Španjolci, 600 km je autom Barcelona-Madrid, a 130 eura povratna karta kod njih stoji. Trebamo li čekati da CA propadne pa da otvorimo šampanjac? Šaljem apel da CA ili prestane voziti za Grad ili počne voziti normalno?

Mato Franković (HDZ): Kad gledamo kako se CA odnosi prema našem Gradu i Županiji, to je tuga i žalost. Više puta sam isticao navedeni problem, očekujemo promjeni u Upravi CA pa se nadam i većem razumu. Neka se uvedu novi prijevoznici, na to ćemo apelirati, ako se stvari ne poboljšao. I ja sam kao saborski zastupnik u Zagreb, a karta je redovno bila preko 1 900 kuna. Dakle, 2000 kuna poći do Zagreba i vratiti se. Nakon biranja nove Uprave poslat ćemo dopis za sastanak.

Marijo Bekić (HDZ): Trebalo bi saznati koji je pravi red letenja CA. Imao sam čast s Upravom provesti pet sati u čekanju, kad je došao prvi avion za Zagreb, a da pri tome nismo ni obaviješteni da je avion pokvaren. Avion koji leti u 22 ne leti tad nego u 22.30 sati. Ne znam zašto nas nisu obavijestili? Neka nam dostave pravi red letenja.

16:15 Dnevni red dopunjen je dnevnim točkama koje se tiču ukidanja statusa puta na Osojniku, sklapanja ugovora za korištenje dijela nekretnina s Dubrovačkom biskupijom bez naknade, pokretanja inicijative za realizaciju projekta Arena Lapad te hitnih mjera saniranja nelegalno proširenog dijela Grabovice. O točkama je odlučeno jednoglasno.

16.00 Počela je četvrta sjednica Gradskog vijeća. Sjednici nazoči 24 od 25 vijećnika.

D n e v n i  r e d
 
1.      Vijećnička pitanja.
 
2.      Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća gradonačelnika o radu.
 
3.      Prijedlog odluke o ustrojstvu gradske uprave Grada Dubrovnika.
 
4.      Prijedlog odluke o donošenju koncepta Plana upravljanja zaštićenom spomeničkom cjelinom Grada Dubrovnika.
 
5.      Prijedlog odluke izmjenama i dopunama Odluke o izradi Izmjena i dopuna PPU-a Grada Dubrovnika, izmjena i dopuna GUP-a Grada Dubrovnika, te Izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja „Stambenog naselja Solitudo“.
 
6.      Prijedlog odluke o dopunama Odluke o autotaksi prijevozu na području i s područja Grada Dubrovnika.
 
7.      Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku.

8.      Prijedlog odluke o davanju suglasnosti za osiguravanje sredstava Dubrovačkoj razvojnoj agenciji DURA d.o.o. i sklapanje ugovora o pozajmici
 
9.      Prijedlog odluke o osnivanju i imenovanju Stručnog povjerenstva za provođenje postupka davanja koncesije za obavljanje javnog prijevoza u lokalnom linijskom obalnom pomorskom prometu.
 
10.  Prijedlog odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju pisanog ugovora – održavanje javne rasvjete na području povijesne jezgre Grada Dubrovnika za dvogodišnje razdoblje.
 
11.  Prijedlog odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju pisanog ugovora – održavanje javne rasvjete na području izvan povijesne jezgre Grada Dubrovnika za dvogodišnje razdoblje.
 
12.  Prijedlog zaključka kojim se spomenički kompleks Lazaret povjerava na upravljanje i gospodarenje trgovačkom društvu Dubrovačka baština d.o.o., kojemu je osnivač Grad Dubrovnik na razdoblje do 31.12.2019. godine.
 
13.  Prijedlog zaključka o sklapanju Ugovora o davanju nekretnine na korištenje, upravljanje i održavanje bez naknade sa društvom Dubrovačka baština d.o.o.
 
14.  Prijedlog rješenja o sklapanju Ugovora o davanju nekretnine na korištenje bez plaćanja naknade za čest. zgr. 936 k. o. Dubrovnik na adresi Ilije Sarake br.7.
 
15.  Prijedlog pravilnika o izmjenama Pravilnika o provedbi postupka jednostavne nabave.
 
16.  Izvješće o aktivnostima na izgradnji groblja Dubac.
 
17.  Izvješće o stanju projekta Izgradnja crpne stanice sa uređajem za pročišćavanje pitke vode u Komolcu.
 
18.  Izvješće o stanju pripreme projekta Aglomeracije Dubrovnik za prijavu na EU fondove.

comments powered by Disqus

Popularni Članci