Vodovod je u katastrofalnim dugovima, krenut ćemo u naplatu penala za pročistač, moguća je i arbitraža!

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: , Goran Mratinović
Konferencija za medije održana je danas u Maloj vijećnici, a riječ su imali gradonačelnik Mato Franković, zamjenica gradonačelnika Orlanda Tokić, novi direktor Uprave Vodovoda Dubrovnik Lukša Matušić i članovi Uprave Vodovoda; član uprave za tehničke poslove Zoran Ćosić i član uprave za europske fondove Vicko Begović. Tom prilikom je predstavljena nova uprava Vodovoda te je rečeno nešto više o zatečenom stanju u gradskoj tvrtki.

Franković je predstavio novu Upravu Vodovoda te konferenciju za medije otvorio iznošenjem podataka o povećanju zaposlenih u gradskoj tvrtki.

'Pred nama su tri diplomirana inženjera. Upravu Vodovoda trebaju voditi ljudi koji su stručni i koji će podići Vodovod na veću razinu. Dao sam obvezu svim direktorima te predsjednicima i članovima Uprave da me izvijeste o stanju u tvrtkama. Prvi segment je stanje zaposlenih, s presjekom od 2009. do danas. 156 zaposlenih je bilo 2009. godine, a zabilježena je tendencija rasta. Broj zaposlenih se povećao pa je u siječnju bilo 204 zaposlenih,' kazao je Franković, nakon čega je rečeno nešto više o dosadašnjim rezultatima revizije, ali i financijskom stanju Vodovoda koje je, kako su izvijestili, nepovoljno.

'Financijsko stanje je takvo da u ovom trenutku na računu ima 514 tisuća kuna. Na plaće treba izdvojiti 2 milijuna kuna, krediti iznose preko 3 milijuna, ostali računi do 15. srpnja su 4 milijuna kuna. Ukupne obveze su 10 053 000 kuna. Istovremeno, očekujemo priljev naplata na osnovu vode i odvodnje koji iznosi šest milijuna kuna. Jasno je kako Vodovodu trebaju četiri milijuna kuna za redovito poslovanje, koliko je Vodovod u minusu,' kazao je Franković te dodao kako će Grad kao osnivač tvrtke priskočiti u pomoć i pokriti navedeni minus. Dodao je i kako' neće pisati kaznene prijave jer to nije njihov posao', ali će 'objavijestiti javnost o stanju u Vodovodu jer je novac u toj gradskoj tvrtki novac građana.


'Žalosti me činjenica kako je Vodovod naručio i određeni broj vozila za koja smatram kako su bili nepotrebni. Nadam se kako će nova Uprava naći način kako izaći iz postojeće obveze' kazao je Franković, a Uprava Vodovoda kazala je nešto više o tom problemu.

'Svaki dan stižu računi, ovo je trenutno stanje. Ne znamo što će još biti. Neke ugovore ćemo morati staviti pod povećalo i vidjeti je li nam veća šteta ispoštovati ugovor ili ga raskinuti. Nije bilo sustavne kontrole, a za neke aktivnosti je plaćeno dva puta. Ovo nismo očekivali ni blizu. Očekivani prihodi se ne moraju ostvariti. Vodovod trenutno ima 10 milijuna kuna minusa. Prijeti nam milijun i pol kuna bespovratno izgubljenih sredstava za sustav Štikovica-Vrbica-Lozica od strane Hrvatskih voda. To više nije 10 milijuna. Hoće li firma tada imati za plaće?', kazao je Matušić, najavivši mogućnost raskidanja određenih ugovora poput onog koji se tiče nabavke novih vozila.


Rečeno je i kako su probijeni rokovi za pročistač te kako će se krenuti u naplatu penala izvođaču radova.

'Što se tiče pročistača, on je stigao u Dubrovnik, samo stručne osobe Vodovoda ne znaju gdje je pročistač. Silni kamioni su stigli, 30. lipnja je bio rok, a pročistača nema. Novoj upravi je postavljen veliki problem. Ne želim ulaziti u političke razloge, no ono što se trenutno događa je da se radovi odvijaju smanjenim intenzitetom. Na gradilištu sada ima 10-ak ljudi. Morat ćemo ići u naplatu penala izvođaču, što za sobom povlači mogućnost otvaranja arbitraže. Hoćemo li raskinuti ugovor s postojećim investitorom koji je probio sve rokove? Problem je složen, a cilj nam je da se pročistač što prije završi. Ne znamo kad će biti gotov, iskreno,' izjavio je Matušić.

Rečeno je kako je od izvođača radova moguće naplatiti oko 5,5 milijuna kuna po pitanju pročistača, a 'ako apliciraju za EU fondove do kolovoza, glavni radovi mogu krenuti najranije 2019. godine'.

'Pravno pokrećemo proceduru naplate penala kad revizija da svoje mišljenje. Moguće je naplatiti 5 600 000 kuna penala. To dođe nekih 100 radnih dana i može se tražiti od izvođača da ubrza radove. Ugovor je napravljen po određenim pravilima, a on štiti projekt. Uređaj može biti gotov sljedeće, a možda i za dvije godine. Uređaj nije stigao u Grad. Nešto što može biti odobreno i plaćeno mora biti ugrađeno i testirano. Takvo nešto ne postoji. Napravljena je ploča i nekoliko zidova,' poručili su iz Uprave Vodovoda.

Tokić je izvijestila o jučerašnjem sastanku s Hrvatskim vodama te kazala kako se po pitanju EU fondova za pročistač i druge projekte nije napravilo gotovo ništa.

'Nama je dat jasan rok, a to je kolovoz 2018. To je zadnji rok u kojem možemo pripremiti dokumentaciju i dobiti sva odobrenja. To je dakle 12 mjeseci. Ovo nije samo problem Vodovoda nego i Grada, a predviđene su čak i izmjene županijskog prostornog plana, kao i gradskog. Potrebno je pronaći zadovoljavajuću lokaciju. Studija je napravljena, ali nikad nismo dobili odobrenje Jaspersa. Dvije sporne stvari su zbrinjavanje mulja i lokacija. Koraci koji nam slijede su održavanje konzultacija s javnosti, pronalaženje lokacije, provjera imovinsko-pravnih odnosa, eventualno mijenjanje prostorno-planske dokumentacije, priprema idejnog projekta. Usvajanje traje oko pola godine. Dakle, za sve ostale aktivnosti imamo pet do šest mjeseci. Za ovo su Grad i Vodovod imali tri godine. Osnovat ćemo tim ljudi u kojem će biti predstavnici Vodovoda i Grada koji će pokušati izgurati situaciju', najavila je Tokić.

Sastanak je prokomentirao i Matušić koje je kazao kako su se 'crvenili u Hrvatskim vodama jer s njima nitko nije pričao godinu dana'.

U tijeku je revizija koja bi trebala biti gotova za otprilike dva mjeseca, a Matušić je kazao nešto više o dosadašnjim rezultatima.

'Revizija je ušla u Vodovod, a ono što su nam u startu ukazali, kao neovisno tijelo, jest uređenje dvorane na Ombli. To je uređenje koje je koštalo 1 800 000 kuna za 50 kvadrata prostora. Revizija je pokazala kako je predviđeno da se idejno rješenje plati 190 tisuća kuna za uređenje dvorane, namještaj 250 tisuća kuna, keramika u iznosu kao da hotel oblažemo, 200 tisuća kuna za zavjese. Možemo cijele zidine obložit zavjesama,' kazao je Matušić. Franković je spomenuo kako su gradske tvrtke Libertas i Sanitat radile dvorane za sastanke od po 50 metara kvadratnih što je, kako kaže, neshvatljivo.

Begović je kazao nešto više o negativnoj percepciji javnosti o Vodovodu.

'Želio bih se zahvaliti gradonačelniku jer nisam stranačka osoba i ne pripadam nijednoj stranci. Smeta mi stav javnosti prema Vodovodu kako je to leglo kriminala i tvrtka koja služi za uhljebljivanje. Pojedinci jesu napravili krive radnje, ali ne treba o svima misliti tako. Nikakva PR agencija nam neće pomoći da ljudi promijene stav o Vodovodu no radit ćemo na tome. U Vodovodu u prvoj polovini godine imamo dva milijuna veće rashode nego prošle godine. Možda ćemo morati raskidati nepovoljne ugovore, pa čak i po cijenu nekih tužbi jer je i to manje nepovoljno od tih ugovora. U Zagrebu smo upozoreni kako vremena nemamo što se tiče EU fondova, a riječ je o iznosima od oko 500 milijuna kuna. Nećemo dopustiti prazan hod,' najavio je Begović.

Naposljetku, Franković je najavio uvođenje sustava u kojem će se moći pratiti javna plaćanja od strane Grada i gradskih tvrtki, kao što je obećao u kampanji.

'Situacija je krajnje ozbiljna. Kampanja je iza nas, a ispred nas je odgovornost.Nisam očekivao ovakvo stanje, no nećemo tuđe greške koristiti kao alibi,' izjavio je, a odgovarajući na novinarska pitanja je kazao kako se zasad šteta procjenjuje na 30 milijuna kuna.

Popularni Članci