LAPADSKA OBALA PRIJAVLJENA NA EU FONDOVE 'Radovi krajem godine, prometovat će se dvosmjerno, bit će tu kamena šetnica, biciklistička staza...'

Autor: Vedran Salvia Autori fotografija: Goran Mratinović
Projekt uređenja Lapadske obale kao ideja provlači se najmanje 20 godina. No, čini se da je tek sada došlo do konkretnih pomaka po tom pitanju.

No, prvo kažimo da je projekt Lapadske obale, punog imena "Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale, II, III i IV. faza izgradnje", prijavljen početkom prošlog tjedna na Javni poziv za sufinanciranje pilot projekata rješavanja problema uskih grla i javnog prometa u urbanim središtima uslijed povećanja opsega prometa zbog turističke sezone. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture objavilo je ovaj poziv u obliku ograničenog postupka unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“  te se financira iz Kohezijskog fonda.

Što je najnovije oko tog projekta Dubrovački dnevnik pitao je pročelnicu pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinku Raguž.

Kakva je bila procedura oko prijave na taj natječaj?

- Po objavi Poziva oformljen je projektni tim koji je nekoliko mjeseci svakodnevno radio na pripremi projekta, prikupljanju i izradi sve potrebne dokumentacije te prijavi projektnog prijedloga. 

Kada ćete dobiti informaciju je li projekt prihvaćen?

Projektni prijedlog je trenutačno na obradi u nadležnom tijelu te uskoro očekujemo njihovu povratnu informaciju. Nadamo se potpisivanju Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u što kraćem roku.

zrinka raguž

Što projekt podrazumijeva? Kakva će Lapadska obala biti nakon realizacije ovog projekta?

Postojeća prometnica prometno i građevinski nije kvalitetno uređena te je zbog njezinog stanja građani izbjegavaju već dugi niz godina. Nadamo se da će za koju godinu, kada projekt bude gotov, Lapadska obala zasjati u punom sjaju te će opet biti sigurna za prometovanje, ali i za šetanje. Projekt „Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale, II., III. i IV. faza izgradnje“ predviđa rekonstrukciju i proširenje cjelokupne Lapadske obale, uz uređenje parkirališnih i pješačkih površina te uređenje stajališta javnog gradskog prijevoza. Ovim projektom izmijenit će se regulacija prometa iz jednosmjerne ulice u dvosmjernu, izgradit će se nova obalna konstrukcija i šetnica sa zelenilom i biciklističkom trakom, povećat će se razina sigurnosti prometa i kvaliteta javnog gradskog prijevoza te rasteretiti postojeći dominantni pravci. Nova obalna konstrukcija, proširenje postojeće prometnice te opremanje predmetne prometnice povećat će razinu sigurnosti odvijanja prometa na predmetnoj prometnici. Uz proširenje prometnice dodatno su projektirana autobusna ugibališta na predviđenim lokacijama stajališta te ćemo dobiti i dva dodatna autobusna stajališta u novom smjeru. Temeljna tehnička dokumentacija rekonstrukcije Lapadske obale također predviđa implementaciju kontinuiranog pločnika uz zapadnu – kopnenu konturu poteza, proširenje koridora kolnika te formiranje šetnice uz more. Šetnica uz more s urbanom opremom bit će obložena kamenim pločama, a njenom lijevom stranom formirat će se jednosmjerna biciklistička staza dužinom cijele novoprojektirane prometnice. 

Kako će dvosmjerna Lapadska obala utjecati na promet u tom dijelu Grada?

- Po završetku implementacije projekta očekujemo povećanje sigurnosti prometnog sustava, a dio prometnog opterećenja će se distribuirati novim smjerom Lapadske obale čime će se smanjiti i vrijeme putovanja na relaciji od Babinog Kuka prema centru grada te rasteretiti postojeća uska grla i dominantni pravci. Također, cilj nam je da s vremenom dođe do promjena u modalnoj raspodjeli putovanja, odnosno da se sa uređenom šetnicom i biciklističkom stazom te uređenim autobusnim stajalištima postojeće navike korištenja individualnog prijevoza, za obavljanje svakodnevnih putovanja, postupno smanje, a korištenje javnog prijevoza i nemotoriziranog prometa poveća.

Koliko će koštati gradnja nove Lapadske obale i kakva je financijska konstrukcija projekta? 

- Ukupna vrijednost ovog projekta je 70 milijuna kuna.Cjelovit će iznos biti pokriven bespovratnim sredstvima (85 posto od EU, a 15 posto iz državnog proračuna). Osim  građevinskih radova, formiranja šetnice i opremanja, financirat će se i aktivnosti promidžbe i vidljivosti te aktivnosti upravljanja projektom, odnosno sufinanciranje plaća projektnog tima koji radi na projektu. 

Kada se očekuje završetak projekta?

- Naša predviđanja i planiranja su da će projekt trajati 43 mjeseca. Određene aktivnosti, poput priprema dokumentacije za javnu nabavu, započet će u lipnju, a građevinski radovi bi onda trebali započeti prije kraja ove godine. Cijeli projekt bi trebao biti završen do kraja 2023. godine, čime smo obvezani i Javnim pozivom. 

Popularni Članci